ישראל תיחשף היום (חמישי) בישיבת מועצת הביטחון למתקפה דיפלומטית נחרצת מצד רוב החברות המועצה ומצד נואמים מארצות חברות באו"ם.



זהו דיון תקופתי על "המצב במזרח התיכון והשאלה הפלסטינית", אבל על רקע פיגועי הטרור המתחוללים באזור, מוגדרת הישיבה שתיפתח בעוד שעות אחדות כ"דיון חירום".



דיפלומט מערבי בכיר אמר אמש בשיחה 'למעריב' כי להערכתו הדיון לא יניב החלטות ואף לא הצהרה נשיאותית. "לא ידוע על טיוטה של החלטה או הצהרה המופצת בקרב חברות המועצה", אמר הדיפלומט. עם זאת הוסיף הגורם: "ברגע האחרון אחת החברות במועצה עשויה להעלות הצעת החלטה".



משיחות עם דיפלומטים עולה כי האווירה בקרב חברות המועצה לקראת הישיבה איננה אוהדת לישראל.בנאומים צפויים להיכלל ביטויי ביקורת על ההתקפות נגד אזרחים ישראלים. אבל מהתחושות המורגשות בימים האחרונים במסדרונות בניין האו"ם עולה באופן ברור שהאשמות והאחריות להסלמה מוטלות על ישראל.



"הטיעון הרווח בקרב חברות המועצה ונציגי ארצות מרכזיות הוא שהקיפאון בתהליך והעדר כל הידברות בין ישראל לפלסטינים הם באשמתה של ישראל", אומרים דיפלומטים בכירים.



נאום הבכורה של השגריר דנון



שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, יישא בישיבה היום את נאום הבכורה שלו במועצת הביטחון. קרוב לוודאי שדנון יחזור על ההאשמות שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דבק בהסתה, ויחזור וידגיש כי לישראל אין שום כונה לשנת את הסטטוס קוו בהר הבית.



ההערכה היא כי ארה"ב פועלת מאחורי הקלעים במטרה למנוע יוזמה מצד מועצת הביטחון הנוגעת למצב הנוכחי באזור. לקראת הפגישה הצפויה בין נשיא. 



ארה"ב, ברק אובמה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראשית חודש הבא, ארה"ב צפויה למנוע יוזמה או מהלך משמעותי מצד מועצת הביטחון. בתוך כך מבקשת ארה"ב מצרפת להימנע מהעלאת הצעה מתוקנת ומרוככת בדבר הצבת משקיפים בהר הבית.