מדעני סוכנות החלל האמריקאית נאס”א מסרו כי חפץ מסתורי, ככל הנראה פסולת חלל ששוגרה מכדור הארץ לפני שנים, צפויה “לפגוע בנו” בעוד כשבועיים וחצי ולהתרסק בקרבת סרי לנקה, אולם ההערכות הן כי אין סכנה לבני אדם. 



האובייקט המסתורי, שקיבל את הכינוי WTF1190F, זוהה לראשונה לפני כשנתיים ואותר פעם נוספת בתחילת החודש באמצעות טלסקופ קטלינה, שנועד לאתר עצמים חלליים הנעים במסלול קרוב לכדור הארץ. תחילה התקשו המדענים לזהות מהו העצם שאותר בצילומים, אולם כעת הם סבורים שמדובר בפסולת חלל מלאכותית, אם כי לא ברור למה היא שייכת ומתי שוגרה. 
 
השבוע צפוי העצם, שרוחבו מגיע לשני מטרים, לעבור בקרבת כדור הארץ והמדענים מקווים לאסוף יותר נתונים אודותיו. עם זאת לפי הניתוח של מדעני נאס”א, הוא אמור להיכנס לאטמוספרה ב־13 בנובמבר. רובו יישרף באוויר והשרידים שיישארו צפויים להתרסק באוקיינוס השקט, במרחק של כ־60 ק”מ מחופי סרי לנקה. 
 

לפי הערכות, יש כיום כ־500 אלף פיסות של “פסולת חלל”, שהן בעיקר חלקים של לוויינים שיצאו מכלל שימוש וחלקים של רקטות וכלי דלק ששימשו למשלוח לוויינים ורכבי חלל.

השברים הללו, שחלקם קטנים כציפורן, נעים במהירות גבוהה ועלולים לגרום נזק של מיליוני דולרים לכ־2,000 לוויינים מסחריים וממשלתיים הפועלים כיום מחוץ לכדור הארץ. מדי שנה נפגע לפחות לוויין אחד בממוצע והופך בעצמו לפסולת.