האם שחר של יום חדש יעלה על מיאנמר? 13 מיליון מאזרחי המדינה הדרום אסייתית יצאו היום (ראשון) להצביע בבחירות המלאות והחופשיות הראשונות במדינה מזה יותר מרבע מאה.

מיאנמר, המוכרת לעולם בשמה הקודם, בורמה, נמצאת תחת שלטון דיקטטורי של  חונטה צבאית מאז שנות השמונים, נפתחה לאחרונה לעולם לאחר שמנהיגי החונטה ביטלו בשנה שעברה את המשטר הצבאי במדינה ושחררו את מנהיגת האופוזיציה, אנג סן סוצ'י ממעצר הבית בו הייתה נתונה מאז 1990. 
מפלגתה של סוצ'י, הליגה הלאומית למען דמוקרטיה, המתחרה נגד יריבתה המזוהה עם הצבא, האיחוד למען  יציבות ופיתוח,  צפויה לזכות ברוב הקולות בקרב תושבי המדינה אך לא ברור אם תצליח לזכות ברוב בפרלמנט שרבע ממנו שמור לנציגי הצבא.  אנג סן סוצ'י הבהירה לפני שבוע  בפנייה לתקשורת כי היא מתכוונת, אם מפלגתה תנצח בבחירות, לקבל לידיה את משרת הנשיאות, דבר שספק אם מנהיגי הצבא יאפשרו.

על אף מערכת בחירות חופשית ופתוחה במיוחד, משקיפים בין לאומיים דיווחו על מספר רב של הפרות ברישום מצביעים מצד השלטונות במדינה. מטיילים ישראלים הנמצאים במדינה מספרים על מערכת בחירות פעילה במיוחד בה נראו נציגים משתי המפלגות ברחובות כשהם מפיצים תעמולה ומארגנים עצרות. 

בחירות סוערות. מיניאמר
לקראת יום החבריות ניכרת תכונה מיוחדת של התרגשות ברחבי המדינה. "נראה שאנשים פה פשוט מאושרים להשתתף בבחירות שהתוצאות שלהם באמת שוות משהו" מספר אביב, מטייל ישראלי במדינה.  רשתות זרות מדווחות כי טורים גדולים נראו ליד תחנות ההצבעה המדינה ומשקיפים בין לאומיים התפרסו במרכזי האוכלוסייה העיקריים.
קשה לדעת מה יהיו תוצאות הבחירות במדינה וקשה עוד יותר לנחש מה תהיה תגובתם של אלו שהתרגלו לשלוט במדינה בלא כל צורך לאישור מהעם, במקרה והליגה הלאומית לדמוקרטיה ומנהיגתה, שבילתה את רוב חייה הבוגרים בנסיון להביא לקץ הדיקטטורה במדינה, תצליח לנצח בקלפי.