גלאי המתכות ששימש את צוות האבטחה במלונות שארם א-שייח בסיני הינם "מזויפים וחסרי תועלת", כך מסרו היום (שלישי) מומחי אבטחה לדיילי מייל הבריטי. גלאי האבטחה, המיוצרים ע"י הצבאי המצרי, והייצור הפגום כביכול שלהם עלול לעלות ביוקר בהמשך, בייחוד לאחר החשד שפורסם לפיו המטוס הרוסי שהתרסק מעל חצי האי סיני הופל באמצעות פצצה. החשש הוא שפרצת האבטחה תאפשר גל פיגועים נוסף ע"י מחבלים אסלאמיים. על פי מומחים, גלאי המתכת חסרי תועלת לחלוטין, והם מבוססים על מכשירים לאיתור כדורי גולף.



במקביל לכך, המשטרה המצרית חוקרת את החשד לפיו עובד מלון מצרי הוא זה שאחראי על הטמנת הפצצה טרם עלייתו למטוס, ככל הנראה בתוך המזוודות של הנוסעים.



אתמול הודתה לראשונה רוסיה כי ככל הנראה פצצה היא זו שגרמה להתרסקות מעל סיני לפני כשבועיים. זאת לאחר דיווחים בארצות הברית ובבריטניה כי ישנה סבירות של 90 אחוזים כי הקולות שנשמעו בשניות האחרונות שלפני ההתרסקות בתא הטייס הם קולות פיצוץ של פצצה.



כזכור, המטוס A321 התרסק 23 דקות לאחר המראתו משארם א-שייח' ב-31 לאוקטובר, כשההתרסקות הביאה למותם של 224 נוסעים ואנשי צוות. לאחר התקרית שלוחת דאעש בסיני לקחה אחריות על הפלת המטוס וטענה כי היא עומדת מאחוריה. דבריו של חבר צוות החקירה משקפים רמת וודאות גבוהה יותר הנוגעת לסיבת ההתרסקות, בהשוואה לדברים שנאמרו עד כה על ידי ועדת החקירה באופן רשמי. כשהחוקר התבקש לפרט את עשרה האחוזים של אי הוודאות הוא סירב לפרט. בתוך כך הועלו האפשרויות של פיצוץ שנגרם מדלק או עייפות של המתכות ממנו מורכב המטוס.



מעורבות של קיצוניים בריטים



מוקדם יותר פורסם כי סוכני ארגוני ביון בריטים מאמינים כי קיצונים בריטים הפעילים בסיני קשורים לפיצוץ לכאורה שהתרחש במטוס הרוסי. פעולות האזנה שבוצעו ב-GCHQ (מטות התקשורת הממשלתיים) בצ'לטנהם אחר כמה קיצונים בסיני, חשפו קולות של פעילים בעלי מבטא בריטי מובהק, שזוהו כבעלי ניב לונדוני או בירמינגהמי חזק, המריעים לנוכח האסון, שבו נהרגו כ-224 נוסעים ואנשי צוות.



כוחות הביטחון במצרים אמרו ביום ההתרסקות כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמיסטיים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.