כוחות הפשמרגה, המיליציה הלאומית של הכוחות הכורדים בעיראק, פתחו היום (חמישי) במתקפה חסרת תקדים על כוחות ארגון דאעש באזור סינג'ר שבצפון מזרח עיראק. על פי דיווחים בתקשורת הכורדית, למעלה מ-8,000 חיילים של הפשמרגה משתתפים במתקפה שמרוכזת באזור ההררי סינג'אר. מדיווחים מקומיים עולה כי הכוחות הצליחו לפרוץ את קווי ההגנה של דאעש ולכבוש רצועה מכביש 47, ליד העיירה גאבארה, כביש המוביל מהעיר מוסול בעיראק, העיר הגדולה ביותר בשליטת ארגון דאעש, לעיר ראקה בסוריה, בירתו המנהלית של הארגון. 

כלי התקשורת באוטונומיה הכורדית מדווחים גם על קרבות רחוב עזים שמשתוללים ברחבי בירת מחוז סינג'ר, העיר סינג'ר, כשכוחות הפשמרגה יורדים מההרים הסמוכים במטרה לכבוש את העיר, תוך שהם נעים מבית לבית. מושל אזור מוסול מטעם הממשלה הכורדית בארביל, נופאל חמאדי אקופ, הודיע כי מטרתה הסופית של המתקפה היא שחרור העיר מוסול, בה מתגוררים למעלה משני מיליון בני אדם שנכבשה ע"י דאעש בשנה שעברה: "כוחותינו מצטיינים במורל גבוהה. אנשי דאעש מפחדים מלוחמי הפשמרגה ומהסיוע האווירי של מעצמות המערב".

בינתיים, דיווחים המגיעים מהשטח ל"מעריב אונליין" מצביעים על יחידה בפיקודו של פקיר חסו, המשתייכת למיליציה היזידית "הכוח להגנת סינג'אר", שהשתלטה על דרך "קנא מירכא" וחצתה את כביש 47, הכביש הראשי המחבר את בירות הח'ליפות הדאעשית והעובר מדרום לרכס סינג'אר.
המיעוט היזידי

מלבד מיקומה האסטרטגי על קווי התחבורה של דאעש מעיראק לסוריה, סינג'ר היא גם מרכז חשוב של בני הדת היזידית, שמספרם ברחבי העולם עומד על פחות ממיליון. בשנה שעברה, כאשר רוב מחוז סינג'ר נפל לידי ארגון דאעש, החל טבח חסר תקדים בבני המיעוט היזידי בחבל כשאלפים נרצחו ומאות אלפים נסו להרים כפליטים.
"חייבים להבין שעבור בני המיעוט היזידי, סינג'ר היא לא רק מרכז האוכלוסייה הכי חשוב שלהם בעולם, היא גם קדושה", מספר עידן בריר, חוקר הדת היזידית וחבר ארוך שנים של בני הקהילה: "התגובות של חבריי היזידים לסיכוי שסינג'ר תשוחרר מידי דאעש ברשת נעות בין התרגשות בלתי נתפסת לסקפטיות קשה" מסביר בריר.
"לאחר שננטשו על ידי הכוחות הכורדיים שדאעש תקף בשנה שעברה, איבדו רבים מבני העדה היזידית את אמונם בשלטון האוטונומי הכורדי ורבים מהם חוששים ממה שיקרה כשסינג'ר תשוחרר".  מאות אלפים מבני העדה היזדית נמצאים במחנות פליטים ברחבי האוטונומיה הכורדית ורבים מהם מצפים לשוב לסינג'ר.
עומאר, מורה יזידי מצפון עיראק מאשר את חשדותיו של בריר: "זה נהגר שסוף סוף הכוחות הכורדים החלו בלחימה" הוא אומר "אבל אני חושש ממה שיקרה כשסינג'ר תשוחרר והפליטים יחלו לשוב אליה".
יחידות של המיליציה היזדית לוקחות אף הן חלק במתקפה. העיתונאי היזידי חאדר חלאט דיווח בעמוד הפייסבוק שלו בהתרגשות: "כוחות המיליציה הצליחו לבצע מתקפה בשלושה צירים, ההתנגדות כמעט לא קיימת".