אן פולארד, רעייתו לשעבר של יונתן פולארד, המרגל הישראלי שכלוא בארצות הברית ב-30 השנים האחרונות, וצפוי להשתחרר ביום שישי הקרוב, התראיינה הבוקר (שני) לתוכנית הבוקר של רשת וסיפרה שם על התחושות שלה לגבי השחרור.



"חיכיתי 30 שנה לרגע הזה, נדמה כאילו כל החיים חיכיתי לרגע הזה. אני מאוד מקווה שאובמה ייתן חנינה, מה שלא יקרה, אבל הוא אמר שיונתן יוכל לקבל עזרה משפטית. האיש בזבז את כל חייו בכלא תנו לו תקציב כדי שיוכל להשיג עו"ד. הממשלה צריכה להכניס את היד לכיס כדי לשלם על ההוצאות המשפטיות שלו כדי שהוא יוכל לערער.


אן סיפרה כי לדעתה "הדבר הראשון שצריך לעשות זה לקבל טיפול רפואי, להסתגל לחיים. בשבילו זה לחזור לעתיד. אז לא היו פלאפונים, אינטרנט, רק להיכנס לניו יורק ולראות 8 מליון איש אחרי שהיית כלוא בין ארבע קירות כמו לחיות בארון במשך 30 שנה. אני מאמינה שהכל אפשרי, איך שהוא שרד 30 שנה אין לי מילים". עוד סיפרה כי פגשה אותו במהלך השנים אבל לא בזמן האחרון. 
 

היא גם סיפרה כי היא לא יודעת מה תגיד לו: "איבדתי את המילים. מאבדים אותן אחרי כמה שנים אני לא יודעת איך להסביר את זה.  אני יודעת משהו חשוב מי שבפנים כ"כ הרבה זמן הכי חשוב לו לראות מישהו שהם מכירים מהחיים שלפני ובגלל זה אני כ"כ רוצה להגיע לניו יורק.

כאשר נשאלה לגבי הגירושין אמר: "זה מסובך, אבל אני רוצה להדגיש שאף פעם לא ביקשתי גירושים. עברתי חמש שנים נוראיות בכלא, לא חשבתי שנתגרש. מה שהחזיק אותי היה הצורך לשרוד לספר לעולם איזה עוולה נוראית מתרחשת ולשחרר את בעלי זה היה הדבר הראשון שניסיתי לעשות בניו יורק למצוא עזרה. פתאום נהייתי חולה מאוד. כשנכנסתי לבי"ח וגבר בא לבוש במדים והשליך מסמכי גירושין על המיטה שלי.  
 
מה שקרה זה שמישהו מהממשלה שעבד עם שמעון פרס פגש את יונתן וקבע פגישה עם משרד עו"ד שמטרתם הייתה הגירושים האלה. למה? זאת כבר שאלת המליון דולר. הייתי חמש שנים בכלא, לא עשיתי רעש והייתי שקטה. איך שיצאתי מהכלא ועשיתי רעש - קיבלתי מסמכים. לדעתי זאת מזימה שנבנתה במשרד עו"ד שגם שמעון פרס קשור אליה .

"לא מחכה לו"

לאחר מכן נשאלה האם היא כועסת: "אני רוצה לסגור מעגל עם ג'ונתן לבד, בלי תקשורת, אבטחה, כלום. היינו זוג קרוב ביחד 24/7. יונתן היה אוכל איתי צהריים כשהייתי בעבודה. זאת היתה יחסים קרובה שנחרבה. תעלומה של מליון דולר. כל השנים האלה אני רווקה, אבל אני לא מחכה לו. אני רוצה לדבר איתו באופן אישי. רוצה לקחת אותו לרופא ולמצוא עורך דין. מדינת ישראל תשלם את מחייתו כשישתחרר".