רשת חשאית של מנהרות שנבנו על ידי דאעש התגלו מתחת לעיר סינג'אר, שסועת הקרובות, אשר דרכה פעלו כוחות הארגון. במהלך השבוע האחרון, לאחר שהעיר שוחררה מידיהם על ידי הכוחות הכורדים, נחשף עוד קצת מהדרך בה התנהלו הלוחמים ודרך העברת המידע והאספקה שלהם. חדרי שינה, חשמל פעיל, שקי חול, נשק מתוצרת אמריקאית, חדרי רפואה ועזרה ראשונה, עותקים של הקוראן, ועוד.

המנהרות נחשפו על ידי כוחות הכורדים ששחררו את העיר בצפון מערב עיראק, לאחר יותר משנה של שלטון קשוח אסלאמי סוני. המראות מזכירים מאוד את המנהרות שהוקמו ברצועת עזה, אשר שימשו את המחבלים במספר פעמים בתקיפות כנגד כוחות צה"ל, העברת אספקה ותחמושת, ואפילו מכוניות ואופנועים שעברו דרכם.
אחד מהמפקדים הלוחמים בגזרה, אשר נמנה כחלק מכוחות הפשמרגה, סיפר לדיילי מייל: "מצאנו בין 30 ל-40 מנהרות בתוך סינג'אר. זאת פשוט הפכה לרשת בתוך העיר העצומה הזאת. דאעש חפרו תעלות מסביב כדי להסתיר אותן מתקיפות האוויריות. היתה להם פה תנועה חופשית, הם שמו כאן את הכל. מחומרי לחימה דרך חומרי נפץ. הארסנל הצבאי שלהם היה פה, והם השתמשו בבניינים נטושים על מנת להתחיל ולחפור אותן. מדובר במנהרות צרות וגבוהות מספיק לאנשים מבוגרים שיוכלו לעמוד בהן ומזכירות מאוד בונקר. ללוחמים שמרגישים מותשים, סידרו חברי הארגון כריות, שמיכות ומיטות.


"זה רק עניין של זמן עד שנגלה עוד זוועות"
 
בחלק השני של המנהרות, הציגו לוחמי הפשמרגה הרבה מאוד תחמושת, חלקה מתוצרת אמריקאית, שכוללת כלים להכנת מטעני חבלה, מתברר כי ההכנה שלהן החלה עוד הרבה לפני שהחלה המתקפה או מחשבה על פתיחת מתקפת הנגד על העיר. 
"זאת היתה המחשבה של דאעש מלכתחילה", אמר אחד המומחים שחוקר את הנושא, "זאת היתה חשיבה מדוקדקת, שהתבססה גם על מנהרות שבנה בעבר סדאם חוסיין ושאת חלק מתורת הלחימה שלו אימצו חיילי הארגון, שחלקם השתייכו לצבא העיראקי ברשותו, שפורק לאחר מכן". 
כמו כן, סיפר לוחם הפשמרגה כי באזור סינג'אר היתה אוכלוסיה יזידית עצומה, שמנתה אלפי אנשים. כל חברי הדת הזאת, שנחשבת לפסולה על ידי חברי המדינה האסלאמית, הובילה לתקופה ארוכה בה טבחו חברי הארגון בכל מי שהיה חלק מהדת הזאת. אלפי נשים סבלו ועדיין סובלות מהתעללות, אונס מחפיר, שבי ורציחות. כמו כן, התגלו מאות כלובים שיועדו לנשים יזידיות, לסיפוק הצרכים של חברי הארגון ולכליאתם למטרת התעללות. גורמים רשמיים של הפשמרגה גילו שני קברי אחים באזור ששייכים ככל הנראה ליזידים שנרצחו בברוטאליות. 

אחד הקברים מנה כ-78 גופות של נשים מבוגרות יזידיות, בעוד שהקבר השני, שנחשף כתשעה קילומטרים ממערב לסינג'אר, הכיל בין 50 ל-60 גופות של גברים, נשים וילדים. לכוחות שנמצאים במקום ברור כי מעבר למה שנמצא עד עכשיו, הם צפויים למצוא עוד הרבה מאוד זוועות בדרך שהותירו אנשי דאעש. "זה רק עניין של זמן, עד שנמצא את זה", אמרו חברי הפשמרגה.