הפרלמנט הבריטי אישר הלילה (בין רביעי לחמישי) את בקשתו של ראש הממשלה, דיוויד קמרון, לפתוח במתקפות אוויריות נגד דאעש בסוריה, זאת לאחר דיון דרמטי שנמשך 10 שעות, ושעליו האפילה אמירתו של קמרון כי מתנגדי המהלך, ובראשם מנהיג הלייבור ג’רמי קורבין, הם "אוהדי טרוריסטים". ההכרעה התקבלה ברוב של 397 תומכים מול 223 מתנגדים.



מטוסי קרב בריטים המריאו מבסיס בקפריסין זמן קצר לאחר החלטת פרלמנט בריטניה להפציץ מטרות של דאעש בסוריה, כך אמר עד ראייה לרויטרס. יעדם לא היה ברור מיד ולא הייתה שום תגובה מהשלטונות הבריטיים. 



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך על החלטת הפרלמנט הבריטי להצטרף להתקפות נגד דאעש בסוריה. "מתחילת פעילות ההתנגדות לדאעש, בריטניה הייתה אחת מהשותפות המוערכות ביותר שלנו בלחימה". אובמה הצהיר. "אנו מצפים להצטרפות כוחות האוויר הבריטים לקואליציה בלחימה מול סוריה, ונפעל כדי לשלב אותם בקואליציה האוירית מוקדם ככל האפשר". 



בבקשה שהגישה הממשלה לפרלמנט לקראת הדיון, שנפתח בשעות הצהריים, נאמר כי ארגון דאעש מהווה "איום חסר תקדים לשלום הבינלאומי ולביטחון" וכי בריטניה מבקשת להיענות לקריאתה של צרפת בעקבות מתקפת הטרור בפריז ולהרחיב את המתקפות האוויריות שלה נגד דאע"ש גם לסוריה.



 סקר שפרסם אתמול "הטיימס" הלונדוני, הראה כי 48% מהציבור תומך בהפצצות בסוריה, ירידה של 11% לעומת השבוע שעבר, בעוד ש-31% מתנגדים. למרות זאת, בקשתו של קמרון זכתה ברוב בבית הנבחרים, בין השאר בשל העובדה כי כ־90 מחברי הלייבור התייצבו מאחורי הממשלה לאחר שקורבין העניק להם חופש הצבעה.



"האיום אמיתי מאוד", אמר קמרון בפתח דבריו, "אנחנו צריכים להיענות לקריאה מבעלות בריתנו, והפעולה שאנחנו מציעים היא חוקית, הכרחית והדבר הנכון לעשות כדי לשמור על המדינה שלנו בטוחה. אנחנו לא צריכים לשים את הביטחון הלאומי שלנו בידיהם של אחרים". קמרון הדגיש כי "השאלה היא זו: האם אנחנו עובדים עם בנות בריתנו כדי לפגוע ולהרוס את האיום הזה ולרדוף אחרי הטרוריסטים האלה בלב ארצם, המקום שממנו הם זוממים להרוג בריטים, או שאנחנו צריכים להישען לאחור ולחכות להם?". מיד אחריו דיבר מנהיג הלייבור קורבין, שיצא נגד עמדת הממשלה. “בלתי אפשרי להימנע מהמסקנה שראש הממשלה מבין שהתנגדות הציבור לריצה חסרת המחשבה שלו למלחמה גוברת, והוא רוצה לקיים את ההצבעה לפני שהיא תחמוק מבין ידיו”, אמר קורבין. 



עוד לפני שהחל הדיון התעוררה סערה כשנחשף כי בדיון סגור שקיים קמרון עם חברי סיעתו הוא הפציר בהם להצביע עם הממשלה כדי להבטיח את הרוב הדרוש. "אתם לא צריכים ללכת במסדרונות עם קורבין וחבורת אוהדי הטרוריסטים", צוטט קמרון. זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה הושמעו דברים דומים לעברו של קורבין, שנבחר באוקטובר האחרון למנהיג הלייבור, וזאת אחרי שכינה בעבר את חמאס וחיזבאללה "ידידים" ואף קיים קשרים עם גורמים במחתרת האירית. מיד בפתח הדיון נקרא קמרון להתנצל על דבריו, אולם הוא נמנע מכך. "אני מכבד את העובדה שהממשלה צריכה להילחם בטרור, אני מכבד אנשים שלא מסכימים ומכבד דעות מכל הצדדים", אמר, "אני מקווה שזה מרגיע מעט חברי פרלמנט מכל הצדדים".