ארצות הברית שוקלת מחדש את האסטרטגיה שלה למלחמה בטרור מבית בעקבות הטבח בסן ברנרדינו, כך מדווח הניו יורק טיימס.



השר להגנת המולדת, ג'ה ג'ונסון, אמר לעיתון, כי הממשל צריך להגביר את האבטחה על ידי תגבור הסוכנים בנמלי התעופה מעבר לים, להחמיר את הדרישות לוויתור על אשרת כניסה לארצות הברית ולשפר את התקשורת בין גורמי הממשל לקהילות המוסלמיות במדינה על מנת לסייע באיתור איומים.



"עברנו לשלב אחר לגמרי באיום הטרור הגלובלי ובמאמצים על שמירת ביטחון המולדת", הוסיף ג'ונסון. לדבריו, הטרוריסטים מבצעים מיקור חוץ לניסיונות לבצע פיגועים בארצות הברית. "ראינו את זה לא רק כאן, אלא גם במקומות אחרים. לדעתי זה דורש גישה חדשה לגמרי".



בניו יורק טיימס דווח עוד, כי גורמים בממשל אמרו כי יותר קולות מוסלמיים מתונים, הנוגדים את התעמולה הקיצונית של המדינה האסלאמית צריכים להישמע: "אנחנו יכולים לעבוד עם המגזר הפרטי על מנת להשיג דוברים נוספים עם קולות אחרים", אמרה ליסה מונאקו, היועצת למלחה בטרור של הנשיא ברק אובמה, "למען האמת, אנחנו חייבים עבודה טובה יותר כדי "לשבור את המותג של המסר של דאעש".



בתוך כך, הבית הלבן הודיע, כי הנשיא אובמה יישא נאום לאומה (בערב, שעון ארצות הברית) ויעדכן על חקירת הירי בדרום קליפורניה. אתמול אמר הנשיא בנאום הרדיו השבועי שלו, כי ככל הנראה, אכן מדובר בפיגוע טרור, מה שמוכיח את האיום של כניעה לרעיונות אלימים וקיצוניים. הוא קרא לאזרחי ארצות הברית להישאר מאוחדים בעקבות המתקפה: "אנחנו חזקים, אנחנו עמידים ולא ניתן שיטילו עלינו אימה".



הנשיא, שספג ביקורת קשה על כך שבימים הראשונים לאחר הירי התרכז בסוגיית הנשק והקלות בה ניתן להשיגו, אמר בנאום כי "זה מטורף שאמריקאים שנמצאים ברשימת האסורים לטיסה יכולים לקנות נשק" וקרא לקונגרס לטפל בעניין: "אם אתה יותר מדי מסוכן כדי לעלות על מטוס, אתה, בהגדרה, יותר מדי מסוכן כדי לקנות נשק".



הנשיא מתוסכל מכך שלא הצליח לשכנע את הקונגרס להעביר חוקי נשק נוקשים יותר, למרות שורה של אירועי ירי המוניים במשך תקופת כהונתו בבית הלבן.