בנימין נתניהו ינאם בעוד זמן קצר באמצעות וידאו ב"פורום סבן" שמתקיים כעת בוושינגטון והתייחס לפיגוע הטרור שאירע בארה"ב בהשראת דאעש: "הטרוריסטים תוקפים את הערכים שלנו, בירושלים או בקליפורניה זה לא משנה. אני חושב שהערכים שלנו - זה מה שעושה אותנו חזקים. הם חושבים שאנחנו חלשים אבל אנחנו חזקים בדיוק בגלל הערכים שלנו ומה שעושה את האמריקנים והישראלים חזקים כל כך. הערכים שהם תחת מתקפה כעת".

"אף אחד לא צריך להמעיט בערכה של ארה"ב. היא הייתה ותהיה מנהיגת העולם בגלל שמושרשים בה הערכים של חברה חזקה אותם ערכים שמושרשים גם בישראל", אמר נתניהו.

"מי שאומר שגרעין הסכסוך במזרח התיכון הוא העימות הישראלי-פלסטיני - זה ילדותי ולא רלוונטי. אותו דבר יקרה על כך שאומרים שגרעין הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא השטחים. זה לא גרעין הסכסוך".

 "אמרתי ואמשיך לומר שהפיתרון היחיד הוא לא מדינה אחת אלא שתי מדינות - מדינה פלסטינית מפורזת שמכירה במדינת ישראל", אמר נתניהו בעקבות דבריו של מזכיר המדינה האמריקני קרי אמש באותו הפורום .
 
"יש אי הבנה. אנשים אמרו כי הגרעין של הסכסוך היא אחזקת השטחים מששת הימים. זה נושא שצריך להתייחס אליו, אבל בעזה שום דבר לא השתנה - וקיבלו 5000 רקטות על ראשינו. פינינו יישובים, הוצאנו אנשים מהקברים שלהם. קיבלנו שלום? לא", אמר נתניהו.
 
"לכן אנחנו צריכים לפנות לבעיה - למה העימות הזה לא נפתר יותר ממאה שנים? הציעו להם מדינה לצד ישראל. הפלסטינים עוד לא עברו את הגשר לחלום של מדינה לצד ישראל - במקום חלום של מדינה במקום ישראל. הרשות הפלסטינית לא מקבלת הסכם שבו יכירו במדינה ליהודים", סיכם ראש הממשלה. 
 
אמש, שלח מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מסר חריף לראש הממשלה נתניהו, לפיו פתרון שתי המדינות לא יכול להישאר בגדר דיבורים. "בחודש שעבר נתניהו היה ברור לגבי רעיון שתי המדינות. הוא דיבר על דעאש ועל איראן והוא גם דיבר על מחויבותו לחזון שתי המדינות. אבל חשוב שהמחויבות הזו לא תהפוך לסיסמה שזורקים אותה, אלא למדיניות", אמר קרי במהלך פורום סבן.

בנוסף, דיבר קרי על מאמצי ארצות הברית להביס את לוחמי המדינה האסלאמית בעיראק ובסוריה וענה לביקורת של שר הביטחון משה יעלון שאמר בפורום סבן כי המאבק בדאעש הוא מאבק גלובלי, ואני מאמין שארה"ב צריכה להוביל אותו. "אי אפשר להביס את הארגון הזה ללא מעורבות של כוחות קרקעיים", הדגיש וקרא לארה"ב להגביר את תמיכתה בארגונים הסוניים המתונים ובקבוצות הלוחמים הכורדים בסוריה.



"כל עוד ארה"ב לא בולטת במאבק נגד ארגוני הטרור, רוסיה היא זו שמשחקת את התפקיד המשמעותי ומנהיגי מדינות מתונות באזור כמו ירדן או סעודיה פונות אליה לעזרה", הוסיף מזכיר המדינה האמריקני, "ארה"ב לא יכולה לשבת על הגדר, כי החלל הריק מתמלא על ידי איראן והכוחות הפועלים באזור מטעמה".



לדברי קרי, "אנחנו מכירים את הפטפוטים ואת הדיבורים השליליים בטלוויזיה, אבל זו לא חוכמה. יש אסטרטגיה של קו נגד טרור והפסקת האלימות". 



"יש קואליציה של 65 מדינות להביס את דעאש. לא היתה קואליציה כזו עד לא מזמן והנשיא החליט על תקיפות אוויריות והדחיפות להביס אותם" הוסיף מזכיר המדינה. "בשבועות האחרונים ראינו בפריז, ביירות מצרים ועוד את מעשי הטרור בשטח, לכן הנשיא אובמה הכריז שנביס את דעאש ואנו מגבירים את הקצב למטרה הזו", אמר.



לגבי מלחמת האזרחים בסוריה, אמר קרי, כי הכוונה היא להביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה בדרך דיפלומטית. "נדאג שמלחמת האזרחים לא תזלוג החוצה למדינות שכנות", הוא הוסיף, כשהוא מכוון לישראל. 



לדבריו, הדרך להביס את דעאש ולקטוע את זרם הפליטים הוא להביא לסיום המלחמה הזאת, והשיחות בווינה הן המאמץ הדיפלומטי המבטיח זה שנים לגבי סוריה. 



גם הסכם הגרעין עם איראן זכה להתייחסות: "אני יודע שאתם עדיין מודאגים מההסכם אבל אני משוכנע שאנחנו נדע מה קורה בתכנית הגרעין שלה ואנחנו מחויבים לכך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".