הרשויות בארצות הברית עדיין חוקרות את המניעים לטבח שהתרחש בעיירה סן ברנרדינו שבמדינת קליפורניה, אך זהותו ושייכותו הפוליטית של הרוצח, שביצע את הטבח יחד עם אשתו, הולכת ונחשפת.



מדיווח שמגיע מעיתון איטלקי שדיבר עם האב, ריזא פארוק, עולה כי הבן טיפח שנאה אובססיבית לישראל וליהודים, שהדגישה את הקיצוניות שלו ואת נאמנותו למדינה האסלאמית. גם האב לא חסך בהתבטאויות אנטישמיות ואמר כי היה נוהג להגיד לבנו, במטרה להרגיעו, כי איש איננו מעוניין ביהודים ובתוך פחות משנתיים ישראל לא תתקיים יותר. 
בראיון שהעניק לעיתון האיטלקי "לה סטאמפה" תיאור פארוק את בנו כלא פחות ממלאך. "הוא היה טוב, צייתן ולמדן. אולי קצת ביישן, שמרני בדעותיו ומאוד אנטי ישראל". האב סיפר כי על אף שהמשפחה ניהלה אורח חיים ליברלי למדי, הבן התאהב באסלאם הקיצוני עוד בהיותו בן נוער ואף סירב ללכת למסיבות,  מהסיבה ש"גבר מוסלמי יכול לראות רק את אשתו רוקדת". 

נטיותיו הקיצוניות של פארוק הצעיר רק גדלו עם הזמן.  כשהחל להחזיק נשק היה אביו צועק עליו ואומר לו כי בכל 45 שנותיו בארה"ב מעולם לא החזיק בנשק. הבן רק ענה בתגובה "זו בעיה שלך". פארוק האב אישר כי בנו היה מדבר הרבה על דאעש, ו"היה נאמן לאידיאלים של מנהיג דאעש אבו באקר אל בגדדי".