דקלן רוני מבריטניה, בן 43, עלה לכותרות בשנה שעברה כשהציע באתר שלו תרומות זרע ברדיוס של 50 ק"מ ממקום מגוריו. הוא קיבל כ-5,000 פניות והפך לאב ל-31 ילדים רק בשנה האחרונה. 15 נשים נוספות להן תרם זרע נמצאות כרגע בהריון, מה שאומר שבקרוב יהיה אב ל-54 ילדים וכל זה בפחות משנתיים. הוא סיפר ל"סאנדיי מירור" כי "הרבה בחורים חושבים שזה ממש קל להפוך לתורם זרע אבל זה לא נכון, אתה צריך שיהיו לך שחיינים טובים". רוני מדווח כי יש לו 50% הצלחה בהפריה בפעם הראשונה, וכי באחת הפעמים היו לו 3 הצלחות תוך פחות מיממה.



באתרו הוא מציע עזרה "ללא תנאים" וביקור נשים המעוניינות בהפריה בבתיהן ובמלונות. עם זאת אמר כי לא קיים מגע מיני עם הנשים שתרם להן, וכי זה אחד התנאים לתרומה. באחת הפעמים אף הפיק זרע בשירותי מוזאון בכוס חד פעמית ונתן אותה לאם לעתיד. רוני מציין כי "היה יכול לשכב עם הנשים" אך זהו כיון שהוא אינו מעוניין בו. 



לדבריו, עד כה עזר בין היתר לאישה שמראה הושחת באופן קשה, לקורבן להתעללות שרצתה נואשות להפוך לאמא אבל לא הייתה מסוגלת להיות עם גבר, ולמטפלת במשרה מלאה שלא היה לה זמן לפגוש מישהו, לזוגות שלא הצליחו להרות בהפריה חוץ גופית, לנשים לסביות ועוד. עם זאת הוא לא עוזר לכל אחד: יש לו תהליך סינון והוא לא יתרום זרע למי שמעשנת במהלך ההריון או לזוגות בעלי הטבות מלשכות סעד. רוב האנשים להם עזר נשארו איתו בקשר, וחלקם אף נפגשו זה עם זה. 



רוני זכה לביקורת מבוחנים רפואיים שכינו אותו "פצצה מתקתקת" בגלל שהתהליך לא מפוקח על ידי אנשי מקצוע. הוא אינו מורשה לתרום למוסדות רשומים, כיוון שעל תורמים להיות בין הגילאים 18-41 ועליהם לעזור ללא יותר מ-10 משפחות. תורמים פרטיים לעומת זאת, אינם צריכים לעמוד בתקנות מגבילות. רוני מגן על מאמציו שלטענתו עוזרים ליצור משפחות, וסיפר שאפילו היו לו לקוחות חוזרים. עוד הוסיף כי "לתורמות ביציות מתייחסים כמו לקדושות בעוד לתורמי זרע מתייחסים כמו ילדים גסים בסמטה אחורית. אבל אני לא עושה משהו רע, אני לא מתבייש בעצמי". 



לרוני יש בת זוג תומכת אך הוא סיפר כי לתרום זרע ולקיים מערכת יחסים במקביל זה אתגר. מי שמקבל את הסיטואציה פחות בהבנה הוא דווקא בנו הבכור. לרוני יש שמונה ילדים מתוכם שלושה צעירים מאוד בגילאי שלוש, שנתיים ושנה, ממערכת היחסים הנוכחית.