לוחמים של יחידת העילית הבריטית SAS, שנחתו בחשאי בסמוך לעיר ראקה שבסוריה, בירתו של ארגון דאע"ש, הם שזיהו את ג'ון הג'יהאדיסט ואפשרו להוציא לפועל את התקיפה האווירית האמריקאית, שחיסלה את המוציא להורג המפורסם של ארגון הטרור בחודש שעבר. כך חשף אתמול "הדיילי מייל".
 
מהדיווח עולה כי בחצות של ה־11 בנובמבר זיהה הביון הבריטי כי מוחמד אמוואזי, שמו האמיתי של ג'ון הג'יהאדיסט, נמצא בבניין בן שש קומות ליד מגדל השעון המפורסם של ראקה. בעקבות זאת, ניתן האור הירוק להוצאתו לדרך של המבצע לחיסולו של המבוקש הבריטי, שתועד בסרטוני דאע"ש כשהוא מוציא להורג שבעה בני ערובה זרים.
 
כשעה לאחר מתן הפקודה המריאו שני מסוקי תובלה אמריקאיים ועליהם שמונת הלוחמים הבריטים, ונחתו בנקודה מבודדת במדבר הסורי. החיילים נסעו בשני רכבי שטח למרחק של יותר מ־50 ק"מ בתוך המדבר, על מנת להתחמק מדרכים מוכרות, עד שהתמקמו במרחק של כשמונה ק"מ מפאתי ראקה.
 

סמוך לשעה 19:00 שיגרו הלוחמים ארבעה מסוקים זעירים ללא טייס במשקל של כ־450 גרם בלבד, שעליהם מצלמות לראיית לילה ואינפרא־אדום, לעבר הבניין שבו אותר ג'ון הג'יהאדיסט. בזה אחר זה טסו המל"טים ליד המבנה ושלחו צילומים של פעילי דאע"ש לטאבלטים של לוחמי ה־SAS, ומשם הועבר המידע למטה היחידה בהרפורד ולמטה פיקוד המרכז האמריקאי בקטאר.
 
כעבור שלוש שעות, בזמן פעילותו של המל"ט השלישי, זוהתה דמותו של אמוואזי על המסכים ופעולת החיסול יצאה לדרך. "המפקדים האמריקאים הפנו למשימה מל"ט מדגם ריפר, חמוש בטילי הלפייר", סיפר גורם ביטחוני לעיתון הבריטי. "בשעה 23:40 בלילה עצרה מכונית והוא נכנס פנימה. הריפר ננעל על המטרה שלו וג'ון הג'יהאדיסט הפך להיסטוריה. הבחורים היו מרוצים מכך שהשיגו את המטורף הזה".
 
מיד אחרי שהתקבל האישור כי הרוצח חוסל, החזירו לוחמי ה־SAS את המל"ט שעדיין פעל בשטח, אספו את הציוד והתפנו חזרה לבסיסם בשני מסוקי הצ'יינוק האמריקאיים. שעות אחדות לאחר מכן, אחרי שהתפרסמו הדיווחים על החיסול, אישר ראש הממשלה הבריטי, דיוויד קמרון, כי אמוואזי נהרג ואמר כי מדובר בפעולה של "הגנה עצמית"