קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נבחרה היום (רביעי) לאשת השנה על ידי מגזין טיים האמריקאי בזכות התמודדותה עם משבר הפליטים באירופה ועם המשבר הכלכלי שפקד את גוש האירו.



במגזין הוצג סיפורה של מרקל שהוגדה כאחת מהנשים החזקות בעולם. דרכה של מרקל עוברת מיערות מרוחקים בגרמניה ללב מרכז ההשפעה בברלין. שנת 2015 היא השנה העשירית לכהונתה כקנצלרית גרמניה, אותה הגדיר המגזין כמנהיגה בפועל של האיחוד האירופי.



בטיים צוין כי עד סוף שנת 2015 הובילה מרקל שני משברים קיומיים. האחד הוא המשבר המתמשך של האירו, המטבע המשותף ל-19 מדינות שעמדו בפני סכנה בשל ההתמוטטות של כלכלת יוון. המשבר השני אותו הובילה מרקל הוא משבר הפליטים ביבשת. במגזין ציינו לשבח את הטיפול של מרקל במשבר הפליטים כאשר פתחה את שערי המדינה לכמיליון מהגרים. את המהלך כינו בטיים כ"נועז".



מרקל הוגדרה על ידי טיים כמנהיגה הקוראת תיגר על אזורי הנוחות של אירופה, המתמודדת עם פצעיה של היבשת, כפי שניתן לראות במשבר הפליטים. "פחד מעולם לא היה קו מנחה בחיינו האישיים ובחברה בכלל", אמרה מרקל בחודש ספטמבר כשנתבקשה למנוע את התחזקות האסלאם באירופה. "מדינות המובלות על ידי פחד ללא ספק לא יצליחו לשלוט בעתידן".