רק במדינות סקנדינביה: אומה אחת רוצה לתת לאומה אחרת שטח במתנה. נורווגיה שוקלת לתת לפינלנד הר, כמתנה לציון מאה שנה לעצמאותה של פינלנד מרוסיה. פסגת הר ההלטי נמצאת כ-20 מטרים בתוך שטח נורווגיה, באזור הגבול שבין שתי המדינות הסקנדינביות. הנורווגים כעת מתלבטים ומתחבטים אם להציע את פסגת ההר לשכנתה.
במקרה שתינתן, ההר בגובה 1,365 מטרים ייעשה לפסגה הגבוהה ביותר בפינלנד, ויעלה לנורווגיה רק ​​0.05% משטחה, בערך בגודל של עשרה מגרשי כדורגל. פעילים שלחו עתירה לממשלה ופתחו דף פייסבוק כדי להשיג תמיכה להצעה זו.

פסגת הר ההלטי בגבול בין נורווגיה לפינלנד. צילום מסך
פסגת הר ההלטי בגבול בין נורווגיה לפינלנד. צילום מסך
בדף הפייסבוק כתבו היוזמים: "המטרה של הדף היא לבחון כמה נורווגים מעוניינים לתת לפינלנד את פסגת הר ההלטי, שנמצאת כ-20 מטרים בתוך הגבולות שלנו, כמתנה לשנת 2017 החגיגית".

הקמפיין זכה גם לתמיכה של רשות המיפוי הנורווגית, שהיו"ר שלה, אן קתרין פרוסטראפ, ציינה: "אני חושבת שזה רעיון טוב מאוד. זו מתנה נחמדה במיוחד למדינה שאין בה הרים גבוהים".
 

"זה בקושי יהיה מורגש"

עוד הוסיפו ברשות המיפוי הנורווגית: "אם מספיק אנשים יעשו לייק וישתפו, זה יראה למפלגות ולממשלה שיש לנו רצון עז להעניק פינלנד את האירוע הגדול ביותר שלם במאה שנה". פקיד המיפוי ביורן גיר הרסון הוסיף: "אנחנו נצטרך לתת חלק זעום של נורווגיה, זה בקושי יהיה מורגש. אני בטוח שהפינים יעריכו את זה מאוד".
פינים שהגיבו בדף הפייסבוק אמרו כי הם מופתעים מאוד מהמחווה הפוטנציאלית. ירקי ורנן מהלסינקי הפינית אמר: "הנורווגים יעשו היסטוריה ויהפכו לאומה הנדיבה ביותר בעולם. הם יהפכו יושבי מדינה שלמה למאוד שמחים".