ישראל תקל את המצור על רצועת עזה כחלק מהסכם הפיוס עם טורקיה, כך דיווח היום (שבת) העיתון הטורקי "דיילי סבאח", המזוהה עם מפלגת השלטון. במסגרת ההסכם, ישראל תשלם לנפגעי ספינת המשט "מרמרה" 20 מיליון דולר, וכן יוחזרו השגרירים בין שתי המדינות.
בידיעה הראשית בעיתון הטורקי נמסר כי ארדואן קיבל הבטחה ל"הקלת המצור" מצד ישראל. עוד נאמר, כי ראש הממשלה הטורקי אחמט דבוטאולו וראש הממשלה בנימין נתניהו יסגרו את העסקה עד סוף השנה, כך שמיד לאחר מכן יוחזרו השגרירים לשתי המדינות. יודגש כי משרד ראש הממשלה התייחס בדיווחים על הסכם הפיוס עם טורקיה לפיצויים ולהחזרת השגרירים בלבד.
 

תנאי בסיסי להשלמת הפיוס עם ישראל

בשנים האחרונות הבהיר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הסרת המצור מעל עזה היא תנאי בסיסי מבחינתו להשלמת הפיוס עם ישראל, והבהיר כי אנקרה לא תוותר לישראל בנושא הזה. על פי הדיווח, הסכם הפיוס יכלול מלבד ההקלה במצור גם תשלום פיצויים למשפחות הרוגי תקרית ה"מרמרה" בסך 20 מיליון דולר, חידוש היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, והתחייבות טורקית שלא להגיש תביעות נגד ישראל או נגד חיילי צה"ל בנוגע לתקרית המשט.

בשבוע שעבר אמר דובר נשיא טורקיה, אברהים קאלין, כי "סוגיית נרמול היחסים בין טורקיה לישראל צריכה לכלול תשלום פיצויים על הפגיעה בספינת המרמרה, והסרת המצור מעל רצועת עזה. אם הצד הישראלי יבצע פעולות בעניין זה, אנו גם נפעל בהתאם".