המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ כינה את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון "שקרנית", בראיון עם צ'אק טוד ב"פגוש את העיתונות" היום (ראשון). טראמפ אמר על קלינטון: "היא משקרת כמו משוגעת על הכל. היא שקרנית וכולם יודעים את זה". הוא התייחס לאמירתה של קלינטון בעימות המפלגה הדמוקרטית אתמול, כי הרטוריקה של טראמפ בדבר הטלת איסור זמני על מוסלמים להיכנס לארצות הברית מתאימה מאוד לאסטרטגיות הגיוס של המדינה האסלאמית, ותניב לארגון המיליטנטי מתגייסים פוטנציאלים רבים.
"הוא הופך למגייס הכי טוב של המדינה האסלאמית", אמרה קלינטון. "הם ניגשים לאנשים, מראים סרטונים של דונלד טראמפ המעליב את האסלאם והמוסלמים, על מנת לגייס יותר ג'יהדיסטים". הניסיון לקבוע על סמך טענה זו בדיקה אמפירית לא קרה. בראיון מאוחר יותר, יו"ר הקמפיין של קלינטון אמר כי קלינטון עדיין עומדת מאחורי הערותיה. "אני חושב שאם מסתכלים על מה שקורה במזרח התיכון, העובדה היא שטראמפ משודר שם בטלוויזיה שם כל הזמן, ושהמדינה האסלאמית משתמשת בו ככלי גיוס צעירים. אני מאמין שזו ביקורת הוגנת וסבירה", אמר ראש הקמפיין של קלינטון ג'ון פודסטה.

"איש חלש ולא אפקטיבי"
טראמפ טען בראיון עמו כי "מאות ואלפים של אנשים נהרגו בגלל החלטותיה של קלינטון", תוך שהוא מציין את הסכסוך בלוב ואת "מה שמתחולל עם ההגירה" כדוגמאות. בתוך כך, טראמפ אינו היחיד שנמצא על הכוונת של קלינטון, אך הוא המתמודד הרפובליקני היחיד שהיה מושא מיוחד לביקורת על ידי קלינטון ומתמודדים אחרים בעימות הדמוקרטי.

עוד בראיון עמו ב"פגוש את העיתונות", טראמפ סימן את יריבו הרפובליקני ג'ב בוש, שלו קרא "אדם חלש ולא אפקטיבי". טראמפ אמר על בוש: "ג'ב הוא מבוכה לעצמו, למשפחתו ולמפלגה. הם אפילו לא מקשיבים לג'ב".

כזכור, חילופי מחמאות הדדיות התרחשו בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לטראמפ. הראשון קרא לטראמפ "מבריק ומוכשר", ואילו טראמפ החזיר טובה וכינה את פוטין "מנהיג חזק". "מה אני יכול לומר?" אמר טראמפ, "שהוא מנהיג חלש? הוא שם את הנשיא שלנו ללעג. אני חושב שזה יהיה דבר חיובי אם רוסיה וארצות הברית יסתדרו ויעבדו ביחד על המטרה המשותפת של היפטרות מהמדינה האסלאמית".
אדם נוסף שטראמפ הרעיף עליו מחרצובות לשונו הוא הטקסני טד קרוז, שעומד בצמוד מאוד לטראמפ בסקרים במדינת איווה.