קרוב לשלושים אלף יהודים עלו לישראל בשנת 2015, לעומת 26,500 בשנה שעברה, כך לפי נתונים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל. העלייה ארצה נמצאת במגמת עלייה בשנים האחרונות, והיא מורכבת בעיקר מעולים מצרפת ואוקראינה. יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר כי מדובר ב"שנה שוברת שיאים".



צרפת הפכה למדינה העיקרית ממנה הגיעו עולים לישראל כבר בשנה שעברה, עם כמעט 7,000 בני אדם שהגיעו לישראל, כפול מהמספר של שנת 2013. המספרים של שנה זו מציגים עלייה של עשרה אחוזים לעומת השנה שעברה - עם 7,900 יהודים צרפתים שהגיעו ארצה.



ומהן הסיבות לעלייה? "לכל אחד יש סיבה או תמריץ, אם זה המשבר הכלכלי, ביטחון אישי, פיגועי הטרור בפריז, ובחלק מהמקומות - אווירה אנטישמית", הסביר דובר הסוכנות יגאל פלמור. לאחר פיגוע הטרור שאירע בהיפר הכשר בפריז, בינואר בשנה שעברה, האריך שרנסקי כי למעלה מ-10,000 יהודי צרפת יגיעו ארצה, אך התחזית לא התגשמה. ד"ר דב מימון, עמית בכיר ב"מכון למדיניות העם יהודי", אומר כי ייתכן כי יש קשר לקשיי התעסוקה בהם נתקלים העולים, בני מעמד הביניים, עם הגעתם ארצה.



"רבים מסרבים לקחת סיכון"


"אלפי יהודים הצרפתיים רוצים לעשות עלייה, אך למרבה הצער אין מאמץ רב לספק להם עבודה במקצוע שלהם, לכן הם מסרבים לקחת את הסיכון ונשארים בצרפת", הסביר ד"ר מימון והוסיף: "אנחנו מאבדים התזמון של ההזדמנות ההיסטורית הזאת". עוד אמר כי "נתניהו הזמין את היהודים הצרפתיים להצטרף להרפתקה הציונית אבל לא ספק את הבטחותיו על מנת להקל על עליהם ברילוקיישן".



הנושא עורר כעס רב השבוע, עד כדי שהפוליטיקאי היהודי צרפתי מאיר חביב, איים כי הוא יזהיר את יהודי צרפת מעלייה ארצה, אם המדינה לא תכיר באופן מלא בתארים אקדמאים שנלמדו בצרפת. "אם לא תהיה התקדמות מוחשית בעניין בתוך שלושה חודשים, אמליץ ליהודי צרפת לדחות או לבטל את הגעתם", אמר חביב.



ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנתוני העלייה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מדינת ישראל התברכה השנה בלמעלה מ-30 אלף יהודים שבחרו לעלות ארצה. עולים יקרים, ברוכים הבאים ארצה. מדינת ישראל היא הבית שלכם, בית לכל יהודי העולם". 




 

מדינת ישראל התברכה השנה בלמעלה מ-30 אלף יהודים שבחרו לעלות ארצה, מספר שיא ב-15 השנים האחרונות. בראש המדינות העולות: צרפת...

Posted by ‎Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו‎ on Friday, December 25, 2015