שירות מודיעין "ידידותי" הזהיר אתמול מספר ערים באירופה מהתקפות טרור אפשריות, כך לפי הצהרת משטרת וינה. על פי האזהרה, ההתקפות עתידות להתרחש בין חג המולד לערב השנה החדשה. לא צוין אילו ערים יותקפו, עם זאת, נכללו שמות של מספר תוקפים אפשריים שמשטרת וינה חקרה מבלי שנמצאו "תוצאות קונקרטיות".



"מדובר בקצה חוט שמצביע על סכנה", אמרו במשטרת וינה.



בתגובה לאיום הטרור, משטרת וינה וכוחות משטרה אחרים ברחבי אירופה העלו את הכוננות על ידי הגדלת תצפיות משטרה ומעקבים במקומות ציבוריים, בעיקר באירועים מרכזיים ובמקומות בעלי תנועה רבה. עוד אמצעי הזהירות שננקטו הם בדיקות אבטחה יסודיות יותר ווידוא מוכנות גבוהה במקרה חירום, נמסר ממשטרת וינה.



משטרת צרפת סירבה להגיב לפניית סי.אן.אן בנושא אבל מסרה כי יותר מ-48,000 שוטרים מאבטחים אתרים רגישים במהלך החופשה מבתי הספר מתאריך 19 בדצמבר עד ה-4 בינואר.



בחודש שעבר ישראל הזהירה את גרמניה לגבי פיגוע באצטדיון הכדורגל בהאנובר, במשחק בין גרמניה להולנד. "ככל הנראה, היה זה המודיעין הישראלי שהצליח להתחקות אחרי תוכנית התנקשות. השירות הישראלי הצליח לחשוף את התהליך המדויק של תוכנית הרצח, כשהמתכונת היתה אמורה להיות דומה לארוע שהתרחש בפריז. בסופו של דבר, ההתרעות והאיומים של גופי המודיעין, הצטיירו כמאומתים מספיק, כיוון שהמשחק בין שתי הנבחרות בוטל שעות ספורות לפני קיומו בהאנובר", דיווחו אמצעי התקשורת בגרמניה.