עמנואל לוצ'מן, אזרח אמריקאי מוסלמי בן 25, נעצר ביום רביעי האחרון בחשד לתכנון אירוע טרור בניו יורק בערב ראש השנה, כך פורסם הערב (חמישי) בתקשורת המקומית. הרשויות עצרו את ליצ'מן, תומך לכאורה בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בחשד שתכנן לבצע התקפה חמושה בבר בשכונת רוצ'סטר במטרופוליס הענקית, בשם קבוצת הטרור.

לוצ'מן, במקור מרוצ'סטר, מואשם בסיוע לארגון המדינה האסלאמית. לפי האישום הפלילי, הוא החל בתכתובות עם מודיעים שונים מטעם ה-FBI עוד בחודש נובמבר, שכללו גם פגישות בהן הצהיר על תמיכתו בארגון המיליטנטי במזרח התיכון וסיפר על רצונו להצטרף לג'יהאד בסוריה מאוחר יותר החודש. עוד אמר למודיע לכאורה, כי הוא החל במגעים עם אדם המתגורר מעבר לים שזיהה עצמו כחבר במדינה האסלאמית בסוריה. לוצ'מן ביטא את שנאתו "לכל דבר אמריקאי" ואת כוונתו להצטרף לארגון הטרור מעבר לים.
לפי האישום, מכיוון שללוצ'מן ככל הנראה לא היה מי שיערוב לו בפנייתו לנסות לסייע לארגון הטרור במלחמת הג'יהאד שלו, האדם שלכאורה היה עמו במגעים אמר לו בתכתובות אינטרנטיות כי הוא צריך להוכיח את רצינותו. מסמכי בית המשפט מציינים עוד, כי האדם, החי מעבר לים, אמר ללוצ'מן לתכנן פעולה בערב ראש השנה בניו יורק ו"להרוג כמה שיותר אמריקאים", ורק אז הוא יסייע ללוצ'מן להגיע לסוריה.
 

"עשה מה שאתה יכול שם"


לוצ'מן השיב לו שהוא שונא את שהותו בארצות הברית וכי הוא מוכן "לוותר על הכל" על מנת להצטרף למדינה האסלאמית בחו"ל, ואילו האדם מעבר לים אמר לו: "לעת עתה, עשה מה שאתה יכול שם". לוצ'מן נפגש עם מודיע נוסף מטעם ה-FBI שהניח לגביו כי הוא תומך במדינה האסלאמית, ואמר לו כי היא רוצה לבצע פיגוע טרור בבר או במועדון, כשהוא מציע כי יוכלו יחדיו להבריח פצצה לתוך המקום, גם זאת לאור מסמכי בית המשפט. עוד נכתב כי לוצ'מן אמר כי הם יחטפו כמה אנשים ויהרגו אותם. הוא אמר כי הם צריכים ללבוש מסכות, על מנת להימנע מזיהוי על ידי גורמי החוק.

בנקודה מסוימת בעת הפגישה עם המודיע, לוצ'מן והאחרון נסעו לצד מסעדה ברוצ'סטר, ולוצ'מן זיהה אותה כמטרה פוטנציאלית. הוא רטן כי אין לו מספיק כסף על מנת לקנות את כלי הנשק של התקיפה, אבל ציין כי הם יוכלו להשתמש גם בסכינים, מפני שהוא מכיר אדם שברשותו מצ'טה שלאשתו יש פגיון. יום למחרת, התקשר לוצ'מן לעוד אחד מ"אחיו", מודיע נוסף מטעם ה-FBI, ואמר לו כי צריך להשיג כפפות, מסכות ורוכסנים לאירוע שבו הם יחטפו בני אדם. ביום רביעי האחרון לוצ'מן ומודיע מטעם ה-FBI אף הלכו יחדיו לסניף וולמארט ברוצ'סטר כדי לקנות מוצרים שונים לאירוע, שם קנו מסכות סקי, סכינים, מצ'טה, סרט הדבקה, אמוניה וכפפות לטקס.


"זה הולך להיות אמיתי"

לוצ'מן לכאורה אמר באותה בפגישה למודיע: "זה הולך להיות אמיתי אחרי זה. זה רק אני, אתה ואלוהים. אנחנו חייבים לעשות זאת, חייבים לעשות זאת באופן מדויק. אם אנחנו תופסים מישהו - הוא לא יכול לחיות. הם יכולים לזהות את כלי הרכב, הם לא יכולים לחיות". לוצ'מן והמודיע דיברו גם על האפשרות לצלם סרט וידאו לפני הפעולה, בו הם יסבירו את הסיבות למתקפה ויישבעו אמונים לארגון המדינה האסלאמית. הם תכננו לשחרר את הווידאו לאחר הפיגוע. 
כאמור, לוצ'מן נעצר ביום רביעי האחרון. לפני מעצרו, צילם אחד המודיעים סרט וידאו באמצעות הטלפון הנייד של לוצ'מן, ובו הוא נשבע אמונים למדינה האסלאמית ולמנהיגו, ולוקח אחריות לביצוע המתקפה ברוצ'סטר. לוצ'מן המיר את דתו לאסלאם ומתרגל אמונה זו בעיקר באופן אוטודידקטי, והוא בעל עבר פלילי משנת 2006, ובו הרשעה אחת ממדינת ניו יורק על ביצוע שוד מדרגה שנייה. כמו כן, הוא ריצה חמש שנים בכלא עבור אותו פשע. 
לפי האישום, כחלק מנסיונו של לוצ'מן לספק תמיכה למדינה האסלאמית, הוא תכנן להרוג אזרחים בערב ראש השנה בשם ארגון הטרור, כך אמר העוזר לתובע המחוזי קארלין. "למזלנו, גורמי החוק יכלו להתערב ולבטל את תוכניתו של לו'צמן", הוסיף התובע. הרשויות אמרו כי כרגע אף איום טרור אמין על העיר ניו יורק או על מקומות אחרים ברחבי המדינה בערב ראש השנה. אלפי שוטרים, כולל סמויים, יציפו את רחבת טיימס סקוור הערב, לאור השתתפותם של מיליונים בחגיגות.