נשיא ארצות הברית ברק אובמה ממשיך לפעול למען בקרה נוקשה יותר על כלי הנשק. שלושה ימים לאחר שהודיע על צעדים חדשים למניעת הפצת כלי נשק בארצות הברית, כתב הנשיא מאמר דעה בניו יורק טיימס, בו טען ש"המגפה של אלימות באמצעות נשק במדינה שלנו היא משבר". לדבריו, ארצות הברית היא המדינה המתקדמת היחידה שחווה אלימות ברמה כזאת בתדירות כה גבוהה.



"משבר לאומי כזה דורש תגובה לאומית, כותב נשיא: "הפחתת אלימות באמצעות נשק תהיה קשה וברור שרפורמה הגיונית בבקרה על הנשק לא תקרה עם הקונגרס הזה ולא במהלך כהונתי". למרות זאת, כותב אובמה, ישנם צעדים שאנו יכולים לנקוט כדי להציל חיים, "וכולנו - בכל רמה של הממשל, במגזר הפרטי וכאזרחים - חייבים לעשות את חלקנו".



הנשיא אובמה אמר מלבד הפעולות שינקוט כנשיא בנושא, הוא יעשה את חלקו גם כאזרח: "לא אתמוך או אפעל למען מועמד שלא יתמוך ברפורמת הנשק שהצעתי, ואם 90% מהאמריקאים שתומכים ברפורמה יצטרפו אלי, נקבל את הממשלה שאני ראויים לה".



הנשיא התייחס גם לבעלי הנשק ואמר כי יש להם אחריות מיוחדת. "אנו צריכים שבעלי הנשק האחראיים , שהם רוב מוחלט, המצטרפים לאבל אחרי כל ירי המוני, שתומכים ברפורמה בנשק, יעמדו איתנו וידרשו שהמנהיגים יקשיבו לקולות אותם הם אמורים לייצג", כתב.



"בסופו של דבר", כתב הנשיא, "זה תלוי בכולנו". לדבריו, האזרחים צריכים לדרוש מנהיגים אמיצים מספיק כדי לעמוד מול השקרים של לובי הנשק. "כולנו צריכים לעמוד ולהגן על אחינו האזרחים, לדרוש מהמשולים, ראשי הערים והנציגים בקונגרס לעשות את חלקם בנושא".