מבקשי מקלט היו בין המעורבים באלימות בקלן בערב השנה החדשה, כך מסר משרד הפנים הגרמני. פלייט טוביאס, דובר המשרד, אמר לכתבים בברלין ביום שישי כי 18 מתוך 32 האנשים שנעצרו היו מבקשי מקלט שנחשדו בפשעים שנעים בין גניבה לתקיפה. אין נחשד בביצוע התקיפות המיניות שהציתו זעם בגרמניה בשבוע האחרון. פלייט אמר כי לרוב המכריע של 32 המעשים הפליליים שתועדו על ידי המשטרה פדרלית בלילה היה קשר לגניבה ופגיעה גופנית. שלושה היו קשורים לתקיפות מיניות, אבל למשטרה לא היה קצה חוט לשמותיהם. 



התקריות באזור תחנת הרכבת המרכזית הובילו להאשמות של טיוח משטרתי ותקשורתי, כדי למנוע רגשות אנטי-זרים עקב מדיניות הדלת הפתוחה של אנגלה מרקל כלפי פליטים ומהגרים. יותר ממיליון פליטים נכנסו לגרמניה ב -12 החודשים האחרונים. קנצלרית גרמניה אמרה ביום חמישי כי התקיפות שחלו בערב השנה החדשה היו בלתי מתקבלות על הדעת ושמדיניות הגירוש צריכה להיות תחת ביקורת מתמדת "כדי לשלוח איתות ברור לאנשים שלא רוצים להיצמד למסגרת המשפטית שלנו".



"ההרגשה של הנשים במקרה הזה, להיות נתונות לחסדיהם של אנשים ללא כל הגנה, היא בלתי נסבלת עבורי באופן אישי. לכן חשוב לדון בכל מה שקרה שם". מרקל אמרה שהיא תשנה את חוק הגירוש ותגדיל את כמות אנשי המשטרה. "אנחנו חייבים לשמור על בסיס דו-הקיום התרבותי בגרמניה ואנשים מצפים בצדק לנקיטת פעולות," היא הוסיפה.


התקפות דומות התרחשו בשבע ערים גרמניות אחרות


דו"ח משטרה אשר הודלף לצהובון הגרמני בילד ביום חמישי, תאר כיצד היו קציני משטרה המומים בתחילת האירועים מחוץ לתחנת הרכבת, לאחר שיותר מ-100 נשים הגישו תלונות פליליות על תקיפות מיניות ושוד, כולל שתי תלונות על אונס. הקורבנות תארו את תוקפיהן כערבים או צפון אפריקאים במראה, אך מספר גדל והולך של אנשים התעקשו שזה אינו תיאור מלא. "לקוחות שדיברתי איתם שהיו בתחנה כדי לקבל בשלווה את השנה החדשה אומרים שהיו גם אלבנים, כורדים, מונטנגרואים, סורים והעיראקים מעורבים במהומה," אמר עורך הדין מהדי לבידי. שר המשפטים של גרמניה אמר שמבקשי מקלט עלולים להיות מגורשים אם נמצא כי השתתפו בהתקפות.



ראיות הבהירו כי התקפות דומות שהתרחשו בשבע ערים גרמניות אחרות. לאחר קלן, המבורג נראית כנפגעת הגרועה ביותר. מתוך סך כולל של 167 תלונות למשטרה בנושא התקפות בערים - כשני שליש מהם מתוארים כתקיפה מינית, כולל שני מקרים של אונס - 100 מתוכם מיוחסים לקלן ו-53 להמבורג.



במקביל, המשטרה הפינית ביום חמישי דיווחה על כמות גבוהה ויוצאת דופן של הטרדות מיניות בהלסינקי בערב השנה החדשה ואמרה שדיווחו להם על תוכניות של קבוצות של מבקשי מקלט להטריד נשים מינית. סגן מפקד המשטרה של הלסינקי, אילקה קוסקימקי, אמר כי "לא התרחשו הטרדות מיניות ברמה כזאת בערבי השנה החדשה הקודמים או בכל הזדמנויות אחרות לצורך העניין... זוהי תופעה חדשה לחלוטין בהלסינקי." מאבטחים שנשכרו כדי לסייר בעיר בערב השנה החדשה סיפרו למשטרה כי הייתה כמות של גבוהה של הטרדה מינית בכיכר מרכזית שבה יותר מ -20,000 אנשים התאספו לחגיגות.



משטרת שוודיה ביום שישי אמרה כי לפחות 15 נשים צעירות דיווחו שמוששו על ידי קבוצות של גברים בערב השנה החדשה בעיר קלמר. דובר במשטרה אמר כי קבוצות של גברים הקיפו נשים בכיכר הומה ומיששו אותם. הוא אמר שאף אחד לא נפגע פיזית, אבל רבים היו מבוהלים.