נתפס שוב: ברון הסמים הגדול בעולם, חואקין גוסמן, הידוע בכינויו "אל צ'אפו", נתפס הבוקר (שבת) במקסיקו, כך דיווחו הרשויות המקומיות וזאת לאחר שהצליח להימלט מהכלא לפני כשישה חודשים. גוסמן, ראש קרטל סינלואה החזק, הועבר במסוק נחתים שהטיס אותו לאותו בית כלא שממנו נמלט כאמור, לפני שישה חודשים. "היום, הכוחות הפדרליים תפסו את חואקין גוסמן, הנמלט המבוקש ביותר בעולם והוכיחו שוב כי לא קיים פושע הנמצא מעבר להישג ידה של המדינה המקסיקנית", אמר מזכיר הממשלה מיגל אוסוריו.



היועצת המשפטית לממשלה המקסיקנית ארלי גומז, אישרה שהוא יישלח בחזרה לכלא הישן שלו: "גוסמן יועבר למרכז הפדרלי סוציאלית אלטיפלאנו", היא אמרה. "אל צ'אפו" נתפס במלון בצד הדרך לאחר פעולה שבה נהרגו חמישה חשודים ונפצע חייל אחד, בבית מסתור בעיר לוס מוצ'יס, בצפון-מערב המדינה בה גדל, סינלואה.



"המשימה הושלמה: יש לנו אותו", צייץ הנשיא, אנריקה פנייה נייטו בחשבון הטוויטר שלו: "אני רוצה להודיע ​​לכל המקסיקנים שחואקין גוסמן נעצר".




לכידתו של סוחר הסמים שחמק פעמיים ממאסר בבתי הכלא המקסיקניים היא ניצחון נחוץ לנשיא והיא גם מספקת דחיפה משמעותית ליחסי ארצות הברית-מקסיקו המתוחים. גוסמן עומד כעת בפני האפשרות של הסגרה לארצות הברית אבל התהליך יכול לקחת חודשים, אם כי המועמד לנשיאות המפלגה הרפובליקנית, מרקו רוביו, קרא לממשל האמריקאי לבקש הסגרה באופן מיידי.



גוסמן הוביל קרטל שהבריח סמים בשווי מיליארדי דולרים של קוקאין, הרואין ומריחואנה לארצות הברית והביא למלחמות עקובות מדם עם כנופיות מקסיקניות אחרות. גוסמן, שכינויו הוא "שורטי", נמלט לראשונה מהכלא בשנת 2001 על ידי מתן שוחד לפקידים בכלא והמשיך לשלוט בסחר בסמים לאורך נהר הריו גרנדה. הוא נתפס ונכלא מחדש על ידי הממשלה 13 שנים מאוחר יותר, אבל שוב ברח, הפעם דרך מנהרה שנחפרה ממש עד למקלחת בתאו. בריחתו הביכה את הממשל בראשות הנשיא נייטו שסירב לבקשת ארצות הברית להסגירו.