כללים מחמירים: בת הים הקטנה יושבת על סלע בחוף הים של קופנהגן מאז 1913 – פסל ברונזה, שעם השנים הפך לסימן ההיכר של העיר ולאוצר לאומי. פוליטיקאית דנית שניסתה להעלות תמונה של פסל בת הים הקטנה לפייסבוק נדחתה בטענה שהתמונה מפרה את כללי העירום באתר.



מאטה ג'ירסקוב, חברה במפלגה הסוציאל-דמוקרטית רצתה לצרף קישור לבלוג שלה, שכלל תמונה של פסל הברונזה אך פייסבוק דחתה את בקשתה ולא אישרה את התמונה.



בההודעה מפייסבוק שג'ירסקוב שיתפה בחשבונותיה ברשתות החברתיות, נכתב שבת הים הקטנה "ערומה מדי ומשדרת יותר מידי רמיזות מיניות". ההודעה גם ציינה שהכללים הללו חלים אפילו על תמונות "שמיועדות למטרות חינוכיות או למטרות אמנותיות".



ג'ירסקוב תארה את ההחלטה כ"מגוחכת לחלוטין", אם כי בעדכון מאוחר יותר אמרה שפייסבוק נעתרה בסופו של דבר ואישרה את התמונה. בחודש מרץ 2015, הבהירה פייסבוק את כללי העירום שלה ומאז מותר להעלות תמונות של יצירות אומנות שבהן מוצגות דמויות עירומות.



בת הים הקטנה אינה יצירת האמנות הדנית הראשונה שניתקלה בבעיות. בחודש ספטמבר חסמה פייסבוק ארגון תיירות דני מלפרסם ציור משנת 1841, "אשה מול מראה", של הצייר כריסטופר וילהלם אקרסברג, שנחשב לאבי הציור הדני, אך לאחר מכן הודיעה שההחלטה בעניין היתה "טעות".