ארצות הברית שלחה הבוקר (ראשון) מפציץ בין יבשתי מדגם B-52 בטיסה נמוכה מעל שטחה של קוריאה הדרומית, כשהוא מלווה במטוסי קרב של חיל האוויר הדרום קוריאני והאמריקאי.

המפציץ המריא מבסיס חיל האוויר האמריקאי באי גואם ואליו נלוו שני מטוסי קרב, האחד אמריקאי והשני דרום קוריאני.  המפציץ שב לבסיסו בגואם והצבא האמריקאי מסר בהצהרה לכלי התקשורת כי מדובר במטס הזדהות שנועד לחזק את ידיה של קוריאה הדרומית ולהבהיר את מחויבותה של ארצות הברית לבעלות בריתה באזור, המאוימות ע"י קוריאה הצפונית. 
בתוך כך הגיב היום מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לניסוי שבצעה ארצו, לפי טענתה, בפצצת מימן. קים טען כי מדובר בצעד של "הגנה עצמית" נגד התוקפנות האמריקאית. התגובה דווחה ברשת הטלוויזיה במדינה, הנשלטת בידי המדינה.

 

"צעד של הגנה עצמית", מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

"ניסוי פצצת המימן של הרפובליקה הדמוקרטית של קוריאה היא צעד של הגנה עצמית שנועד לספק הגנה מתמשכת ושמירת השלום בחצי האי הקוראני ובאזור כולו מהסכנה של מלחמה גרעינית שתבוצע בידי ארצות הברית ובעלות בריתה האימפריאליסטיות" נאמר בהצהרה.

המתיחות בחצי האי הקוריאני גוברת לאחר שביום רביעי שעבר ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי גרעיני שהורגש בססמוגרפים בדרום קוריאה ובסין. על אף שלא ברור אם מדובר בפיצוץ של פצצת מימן כפי שטוענת צפון קוריאה, הניסוי הביא למתיחות גוברת באזור הגבול בין שתי המדינות, אחד מאזורי הגבול המתוחים בעולם.

כתגובה לניסוי, חזר הצבא הדרום קוריאני לשדר תעמולה ומוזיקה מערבית מעבר לגבול, פעולה שגרמה לחיכוכים עזים בין הדרום לצפון, ואף כמעט הביאה את שני הצדדים למלחמה בקיץ שעבר.