הוליווד שוב מוכיחה, שהרבה מאוד פעמים, היא חוצה את גבול הדמיון ואף מקדמת דברים במציאות. כך קרה, ככל הנראה, בתפיסתו של אחד מהאנשים המבוקשים ביותר בעולם, סוחר הסמים אל צ'אפו. בכיר בממשלת מקסיקו מסר היום (ראשון) כי ראיון שביצע השחקן האמריקאי שון פן עם ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן, הידוע בכינויו "אל צ'אפו" סייע להביא ללכידתו של הפושע המבוקש במדינה.

מקור נוסף בממשל המקסיקני מסר כי כוחות הביטחון במדינה היו מודעים לראיון עוד בטרם התקיים ותנועותיו ושל הבמאי נבחנו מבלי ידיעתו. הראיון, שבוצע על ידי פן במקום המחבוא הסודי של ברון הסמים לפני מעצרו ביום שישי, פורסם אתמול במגזין ה"רולינג סטון". 
הקרבה בין מועד הראיון למבצע שהביא ללכידתו של אל צ'אפו מחזקת את טענת הממשל כי יש קשר בין השניים. כוחות הביטחון המקסיקנים הציגו לכתבי התקשורת את קומפלקס המנהרות ששימש את אל צ'אפו בעיירה לוס מוחיס, בצפון ההררי של המדינה, במהלך בריחתו מרשויות החוק במדינה ואת כלי הנשק שנאגרו בהן על מנת למנוע את לכידתו. 

הרשויות אף הודיעו כי בכוונתן להסגיר את אל צ'אפו לידי הרשויות בארצות הברית, בה הוא מבוקש על הברחת סמים. עורכי דינו של ברון הסמים הודיעו כי יתנגדו להסגרתו.
חואקין גוזמן נחשב לברון הסמים המבוקש בעולם ועשה את שמו מהברחת סמים מגבול מקסיקו לתוך ארצות הברית. הוא עומד בראש קרטל הסמים "סינלואה", החשוד בהברחת סמים בשווי של מיליארדי דולרים ואחראי לאלפי רציחות של מתנגדים ואנשי כוחות הביטחון במקסיקו. התמחותו של אל-צ'אפו היא חפירת מנהרות, דרכן העבירו אנשיו סמים מתחת לאפם של שומרי הגבול האמריקאים. אותה מומחיות שמשה אותו במהלך שתי בריחותיו המתוקשרות מהכלא המקסיקני.
המנהרה, באורך של שלושה קילומטרים, שנחפרה על ידי אנשיו של אל צ'אפו, הצליחה להגיע מבית מסתור בסביבות הכלא, אל תוך חדר האמבטיה של אל צ'אפו בתוך הכלא. בתוך המנהרה הסתתר אופנוע ששימש להמלטתו של הפושע המבוקש.  אך החיבה להגזמה ודרמה היא גם עקב האכילס של אל צ'אפו שהביאה ללכידתו המתוקשרת ביום שישי.  בנוסף לראיון עם שון פן, ניסה אל צ'אפו ליזום סרט תיעודי  שיגולל את סיפור בריחתו והעניק ראיונות לכלי תקשורת נוספים במדינה.

בנוסף לגלי השמחה העולים מלכידתו של ברון הסמים ברחבי מקסיקו, עולים גם רגשות סותרים של תושבי העיר בדירגואטו שבמדינת סינלואה, המבכים את תפיסתו של אל צ'אפו. "הוא תרם רבות לקהילה ולכלכלה המקומית" אמר לרויטרס תושב העיר. רבים אחרים רואים בסוחר הסמים האכזרי סוג של "רובין הוד" מקומי שסייע לעניי המחוז מול הממשלה המושחתת., כפי שבדרך כלל מצטיירים ברוני הסמים כלפי האזרחים.