שתי ספינות של חיל הים האמריקאי וצוותיהן, המונים כעשרה חיילים, נתפסו ומוחזקות על ידי איראן. עם זאת, גורמים אמריקאים רשמיים קיבלו ערבויות וביטחונות מהממשל בטהרן לכך שהצוות והספינות יוחזרו בשלום לביתן עד יום רביעי. דובר הפנטגון, פטר קוק, אמר הערב (שלישי) לסוכנות הידיעות AP כי ספינות חיל הים הפליגו בין כוויית לבחריין כאשר ארצות הברית איבדה עמן קשר.

גורמי ממשל אמריקאים הוסיפו כי התקרית אירעה ליד האי פארסי, הנמצא במרכז המפרץ הפרסי. לדבריהם, התקרית נבעה מבעיה טכנית שהתגלתה באחת הספינות, שחייבה אותן להגיע לחוף מבטחים. איראן היא זו שחילצה את החיילים ולחופה חנו הספינות. לחיילים ניתנה האופציה להיות בקשר טלפוני עם בסיסיהם בארצות הברית.
 

מערכת יחסים קרובה


מזכיר המדינה, ג'ון קרי, שיצר מערכת יחסים קרובה עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, במשך שלוש שנות שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן, התקשר אליו מיד כאשר למד על התקרית, כך אמר לסוכנות הידיעות AP נציג ממשל אמריקאי. לדבריו, קרי נמצא בתקשורת ישירה עם זריף בנושא על מנת להגיע ל"תוצאה הרצויה". קרי למד על התקרית בזמן שקיים פגישה עם שר ההגנה האמריקאי, אש קרטר, ומקבילו הפיליפיני, במחלקת המדינה האמריקנית.

תקרית זו בין ארצות הברית לאיראן מגיעה לאחר תקרית נוספת שהתרחשה בדצמבר האחרון, כאשר איראן ביצעה ירי מבחן של רקטה ליד ספינת מלחמה אמריקאית וספינות נוספות.