עיתון מקסיקני הציג לראשונה צילום של ברון הסמים חואקין “אל צ’אפו” גוזמן מאחורי הסורגים, כשבוע וחצי לאחר שהמבוקש מספר 1 נלכד בתום מצוד של חצי שנה. כעת נחשפים פרטים על צעדי האבטחה הנוקשים שנועדו למנוע ממנו להימלט פעם נוספת. 

כתב העיתון "אל יוניברסל", קרלוס לורט דה מולה, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של אל צ’אפו עומד בגבו למצלמה, לבוש בבגדי אסירים, בתוך תאו בבית הכלא המאובטח אלטיפלאנו, שממנו הוא נמלט ביולי שעבר דרך מנהרה. 

לפי הדיווח ביומון, הרשויות המקסיקניות החליטו שלא לקחת סיכונים שאל צ’אפו, מנהיג קרטל הסמים סינלואה שעשויים להסגירו לארה”ב כדי להעמידו לדין, יצליח לחמוק מידיהם. מכיוון שמדובר בבריחה השנייה של האסיר, שנמלט גם בשנת 2001, הפעילו בכלא מערך צעדי אבטחה חסרי תקדים. 


בין השאר הותקנו חיישנים שעוקבים אחרי כל תנועה של אל צ’אפו ומסוגלים לאתר גם תנועה תת־קרקעית, כלבי שמירה אומנו לזהות את ריח הגוף שלו
ומסייעים לסוהרים, שעוטים כעת מצלמות קסדה. רצפות הכלא חוזקו במוטות פלדה. רשויות הכלא גם הציבו 400 מצלמות חדשות ברחבי המתקן המאובטח והכוונה היא להוסיף 600 מצלמות נוספות עד חודש אפריל כדי לכסות כל פינה בכלא. 

כמו כן הוחלט כי גוזמן לא יישאר בתא אחד, אלא יועבר בין יותר מ־30 חדרים בכלא בכל כמה דקות או בכל כמה שעות. בחמשת הלילות הראשונים שלו בבית הכלא לאחר מעצרו המחודש הוא הועבר לא פחות משבע פעמים. מספר האנשים שיכולים לבקר את אל צ’אפו הוגבל והם נתונים לבדיקות קפדניות ביותר לפני שהם מורשים לראות את הפושע המפורסם.