מייקל בלומברג, המיליארדר היהודי בן ה-73, ביקש מיועציו לשרטט תוכנית פעולה להתמודדות פוטנציאלית במירוץ לנשיאות ארה"ב השנה, לקראת הבחירות לבית הלבן שיתרחשו בנובמבר, כך דווח הערב (שבת) ב"ניו יורק טיימס". יועציו ותומכיו של בלומברג אמרו כי הוא "חסר מנוחה" כתוצאה משליטתו התקדימית של דונלאד טראמפ בשדה הרפובליקני, ו"מודאג" ממעידותיה של הילרי קלינטון וכן מעלייתו המטאורית של הסנטור ברני סנדרס מוורמונט בשדה הדמוקרטי. בלומברג, ראש העיר ניו יורק לשעבר, שקל בעבר לרוץ לנשיאות ארצות הברית, אבל נמנע מלעשות כך מפני שסבר כי אין באפשרותו לנצח. עם זאת, מספר אירועים במירוץ לנשיאות 2016, ייצרו תשתית פוליטית אחרת לשיקוליו לרוץ הפעם לנשיאות.
 

נקודת פתיחה מיטבית

בלומברג כבר ביצע מספר צעדים קונקרטיים לקראת היתכנותו של קמפיין, ואמר למכריו ותומכיו כי הוא יהיה מוכן להקצות מיליארד דולר מהונו האישי עבורו, כך לפי גורמים שביקשו לשמור על אנונימיות שדיברו עם ה"ניו יורק טיימס", מפני שאינם מורשים לשוחח רשמית על תוכניותיו. ראש העיר ניו יורק לשעבר הציב לעצמו אולטימטום להחלטה סופית בתחילת מרץ, הנקודה האחרונה שבה יועציו מאמינים כי יוכל להיכנס למירוץ ועדיין לקוות להופיע כמועמד עצמאי בכל 50 המדינות. בדצמבר האחרון, בלומברג הזמין סקר שיבדוק את היתכנות התמודדותו מול טראמפ וקלינטון, והוא מתעתד לבצע עוד מספר סקרים לאחר הבחירות המקדימות בניו המפשייר ב-9 בפברואר, על מנת לבדוק האם אכן ישנה נקודת פתיחה מיטבית עבורו.
יועציו של בלומברג שרטטו עבורו קמפיין אפשרי שיעצים את נוכחותו, מפני שהוא ידוע כבעל אישיות לא כריזמטית, וכן תיכננו כי יישא מספר נאומים פוליטיים מפורטים. כמו כן, תוכנן כי יופק תשדיר בחירות טלוויזיוני שיציג את בלומברג לבוחרים כפותר בעיות וכטכנוקרט, כיזם עסקי שהשיג את הונו בשתי ידיו, כמי שמבין בכלכלה וכמי שהבריא וניקה את רחובות ניו יורק מפשע ואלימות.