סערה פוליטית פרצה היום (שבת) בארצות הברית לאחר שמזכירות המדינה הודתה בפעם הראשונה כי שבע תכתובות דואר אלקטרוני ששלחה המתמודדת במירוץ הדמוקרטי לנשיאות, הילארי קלינטון, הכילו מידע סודי ורגיש ביותר ועוד 15 הודעות אחרות הכילו מידע שסווג כ"סודי". 

קלינטון שלחה את הודעות הדואר האלקטרוני בתקופה בה כיהנה כמזכירת המדינה ונחשפה למידע סודי ביותר. עם זאת, דובר מזכירות המדינה האמריקאית, ג'ון קירבי אמר כי "המסמכים שנחשפו לא היו מסווגים כ'סודיים ביותר' בזמן שבו נשלחו". קירבי הודיע כי לא יפרט את אופיים ותוכנם של התכתובות שנחשפו.
על פי סוכנויות ידיעות, 22 התכתובות, המתפרסות על פני 37 עמודים, כללו מסרים הנוגעים לחומר מסווג ביותר שיכול לרמז על מקורות חסויים או תכניות חשאיות כמו תקיפות של מל"טים אמריקניים ברחבי העולם.

ההודעה מגיעה בעיתוי רגיש במיוחד לקלינטון, לאחר שביקורת קשה כבר הוטחה בה לאחר שעלה החשד כי העבירה מידע רגיש לגורמים שונים באמצעות הדואר האלקטרוני שלה, ופחות משבוע לפני פתיחת הפריימריז הדמוקרטיים במדינת איווה. 
במטה הבחירות של קלינטון הגיבו להודעה הדרמטית של מזכירות המדינה ואמרו: "מדובר באמוק של סיווג יתר. נמשיך לפעול על מנת שהודעות הדואר האלקטרוני יחשפו והציבורי וכל לראות שמדובר בהגזמה".