דובר בית הנבחרים הבריטי, ג'ון ברקאו, (מקבילו של יושב ראש הכנסת בישראל) נמצא בלב שערורייה תקציבית, שמזכירה את פרשיית בית ראש הממשלה אצלנו, לאחר שדו"ח הוצאות המשרד שלו נחשף תחת חוק חופש המידע הבריטי. להגנתו הציגו במשרד הדוברות נתונים שמוכיחים שמאז שג'ון נכנס לתפקיד ב2009, ירדו הוצאות המשרד מסכום של 630 אלף פאונד, כשלושה וחצי מליון שקלים, לכ-2.8 מליון ש"ח.



בנוסף לנרות התגלו הוצאות שערורייתיות נוספות כגון כיוונון פסנתר בבית הפרלמנט בסכום של מעל ל-1,500 ש"ח, הדפסת תמונות של הדובר ושל בכירים בריטיים נוספים אשר חולקו לחברי הפרלמנט הבריטי בסכום דומה, אך הסכומים העיקריים יצאו על אירוח של בכירים ממדינות זרות וחברי פרלמנט באירועים מיוחדים.  12 אלף ש"ח לארוחת פרידה לסגנו, וכ-9,000 שקלים על ארוחות עם מקביליו מרומניה ומסלובניה. וכמובן, איך אפשר שלא, נרות בעבודת יד משעוות דבורים בעלות של 6,000 שקלים.



דוברת המשרד ציינה בתגובה לשאלות העיתונות הבריטית את הירידה היחסית שהתרחשה בעת כהונתו של ברקאו, כ-19% מקודמו ב-2008, כמו כן ציינה שרבות מהארוחות היו במסגרת אירוח רשמי וכי הדובר נוהג לשלם על חברי הפרלמנט בפאב שבווסט מיניסטר - מבנה הפרלמנט באירועים רשמיים וכי כל ההוצאות נדרשו במסגרת תפקידו.