נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר כי בכוונתו לכבוש מחדש "את כל המדינה" בראיון נדיר לסוכנות הידיעות AFP. עוד הוסיף כי הבסת המורדים יכולה לקחת זמן בגלל מעורבותן של מעצמות אזוריות, ואמר שכוחות ממשלתיים ינסו להשתלט על סוריה "ללא היסוס", אבל משמעות מעורבות הכוחות האזוריים היא ש"הפתרון ייקח זמן רב ויישא מחיר כבד". הראיון התרחש לאחר שהמעצמות הסכימו להגיע למצב של הפסקת אש בתוך שבוע.



מוקדם יותר, נמסר מהאו"ם כי קיוו להעביר עזרה לכמה מהאזורים הנצורים בסוריה בתוך 24 השעות הקרובות. אסד אמר כי ימשיך להלחם בטרור במהלך כל תהליך שלום בינלאומי. יותר מרבע מליון אזרחים נהרגו וכ-11 מליון עקרו מביתם במהלך חמשת השנים בהן מתנהלת הלחימה בסוריה. מספר ערים בסוריה נותקו מסיוע הומניטרי במשך למעלה משנה בגלל הלחימה. לפי האו"ם, כ-13.5 מליון איש זקוקים לעזרה הזו.


"דאעש יובסו רק אם אסד יירד מהשלטון"


בכנס הבטחון שהתרחש היום (שישי)  במינכן תקף אדל אל ג'וביר, שר החוץ של ערב הסעודית, את נשיא סוריה: "דאעש יובסו רק אם אסד יירד מהשלטון", אמר, ואף כינה את אסד "מגנט אפקטיבי לקיצוניים וטרוריסטים". לדבריו הבסתו הכרחית למען החזרת היציבות לאזור, "אלא אם כן יהיה שינוי בסוריה דאעש לא יובס שם, נקודה".



מהצד השני של ההתרחשויות, מתח מנואל וולס, ראש ממשלת צרפת ביקורת על גרמניה וטען כי התנהלות הקנצלרית אנגלה מרקל לא תחזיק מעמד לטווח הארוך, כיוון שאירופה לא יכולה לקלוט את כל הפליטים ועליה לשמור על גבולותיה.



המעצמות הגדולות הסכימו הלילה על "הפסקת העוינות" בסוריה, הסכם שיכנס לתוקף בעוד שבוע ויאפשר גישה מהירה לסיוע הומניטרי בערים הסוריות הנצורות, אך לא הצליח להשיג הפסקת אש מוחלטת בין כוחות אסד בתמיכת רוסיה והכוחות המורדים. אחרי שיחות מרתוניות במינכן, המעצמות ובהן ארה"ב, רוסיה ויותר מתריסר מדינות נוספות, אישרו מחדש את מחויבותן לשינוי פוליטי בסוריה ברגע שהתנאים בשטח ישתפרו.



מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי הכריז על ההסכם במסיבת עיתונאים לצד מקבילו הרוסי סרגיי לברוב ושליח סוריה לאו"ם סטפן דה מיסטורה. "אני שמח לומר כי היום במינכן אנחנו מאמינים כי השגנו התקדמות בחזית ההומניטרית ובחזית של הפסקת העוינות. בשתי החזיתות הללו, להתקדמות יש את הפוטנציאל, אם תיושם במלואה, והיא מסוגלת לשנות את חיי היומיום של העם הסורי", אמר קרי.