תשובה מהנשיא המצרי עדיין לא התקבלה, אבל מכתבו הפתוח של העיתונאי ג'קי חוגי, שפנה אל עבד אל־פתאח א־סיסי בבקשה לנרמל את היחסים בין שתי המדינות זכה בימים האחרונים להתייחסות מכלי התקשורת המצריים, שאף ציטטו פסקאות שלמות מהמכתב, שבו טוען העיתונאי הישראלי בין היתר כי "מצרים וישראל יודעות, ברצותן, להתאחד כנגד איום צבאי. עליהן לשלב ידיים ולהתמודד גם נגד אויב הבערות".



באחד מכלי התקשורת המקומיים שכתבו על המכתב הישראלי, חזר הכתב על שאלתו של חוגי מדוע קבוצת הכדורגל המקומית, אל־אהלי, לא משחקת בתל אביב: "במכתב שהתפרסם בעיתון "מעריב־סופהשבוע" דורש חוגי לנרמל את היחסים בין שתי המדינות בענף הספורט", נכתב בידיעה. עוד נכתב: "חוגי אמר כי לו הייתה קבוצת אל־אהלי משחקת ברמת גן בישראל, היא הייתה מעוררת התלהבות בכל העולם, כמו גם אם הייתה מארחת את האלופה מכבי תל אביב".



עוד נכתב בכתבה: "חוגי כתב ש'עליכם (העם המצרי) להראות לנו איך הופכים משחקי כדורגל אצלכם לסוערים... כולכם בני אותה אומה, ותמיכת קהיר בשאיפות הפלסטיניות לחיים טובים יותר היא דבר מובן. אולם בוודאי שמת לב, כי החרם על נורמליזציה לא שינה לטובה את מצבם של הפלסטינים'".



במכתב שכתב חוגי בסוף השבוע האחרון, הוא כתב בין היתר "לעתים אני שומע אנשי רוח מצרים הקוראים למנוע 'פלישה' ישראלית לתוך התרבות המצרית. ובכן, התרבות שלכם נטועה עמוק בהיסטוריה, והיא חזקה ויציבה מכדי שכל יצירה זרה תפגע בה. מפגש תרבויות אינו כיבוש. הוא הפריה. ביכולתנו ללמוד מתרבותכם, ונקווה שנוכל להעשירה מעט. גדול סופרי מצרים, נגיב מחפוז, נשאל פעם לדעתו בסוגיה זו. הוא ענה 'אם אתם סבורים שהתרבות הישראלית יכולה לפגוע בזו המצרית", מוטב לכם למות'".



את מכתבו סיים חוגי בדברים הבאים: "אדוני הנשיא, הבט סביבך וראה לאן הידרדרה השכונה שלנו. בלוב, בסודן, בסוריה, בעיראק ובסיני, השתלט הגיונו של השטן על מאות אלפי בחורים צעירים. הם הורגים, סוחטים, פוגעים ברכוש, מנתצים פסלים עתיקים, רוצחים נפשות רכות. תשובתנו הצודקת לשופכי הדם האלה, נוסף למאבק הצבאי בהם, צריכה לכלול עידוד להשכלה ולתרבות".