מזכירות המדינה האמריקאית הודיעה היום (שני) כי ארצות הברית דחתה הצעה צפון קוראנית לדון בהסכם שלום כולל שיסיים באופן סופי את מלחמת קוריאה, זאת משום שההצעה לא ככלה את פירוזו של חצי האי הקוראני מנשק גרעיני.  דובר מזכירות המדינ, ג'ון קירבי, הגיב לדיווח במגזין "וול סטריט ג'ורנל" כי הבית הלבן הסכים להתחלת שיחות השלום עם קוריאה הצפונית זמן קצר לפני הניסוי הגרעיני שבצעה פיונגיאנג. 

בדיווח שהופיעה במגזין האמריקאי , צוטטו בכירים בממשל האמריקאי המעורים בנושא, נאמר כי ממשל אובמה וויתר על דרישתו כי פיונגיאנג תפסיק את התחמשותה בנשר גרעיני כבסיס לשיחות על הסכם שלום עמה.  במקום זאת, פורסם במגזין, ממשל אובמה העביר את סעיף התפרקות מנשק גרעיני כחלק מטיוטת הסכם השלום הסופית. 
על פי ה"וול סטריט ג'ורנל, הייתה זו דווקא קוריאה הצפונית שדחתה את השיחות עם האמריקאים והניסוי הגרעיני אותו בצעה בחודש שעבר הביא לסופם של המגעים הדיפלומטיים בין המדינות. "רק בשביל שיהיה ברור, היו אלו הצפון קוראנים שהציעו שיחות על הסכם שלום", אמר דובר מזכירות המדינה ג'ון קירבי בהודעה ששלח למגזין בדואר האלקטרוני.

"שקלנו בזהירות את ההצעה הצפון קריאנית והבהרנו להם כי התפרקות המדינה מגרעין חייבת להיות חלק מדיון כזה. הצפון קוראנים דחו את תגובתנו. התגובה נוסחה תוך שימת דגש על דרישתנו ארוכת השנים לפירוק מגרעין".
צפון קוריאה ניסתה פעמים רבות בעבר להגיע להסכם שלום עם ארצות הברית, כבר בתום מלחמת קוריאה בשנות החמישים של המאה העשרים. ארצות הברית מחזיקה 28 אלף חיילים בבסיסים בדרום קוריאה ומסייעת לדרום קוריאה במימון צבאה הגדול השומר על עצמאותה מפני הצפון הקומוניסטי.