הרשויות בהודו מסרו אתמול כי יותר מעשרה מיליון מתושבי הבירה דלהי מנותקים מזרם המים לאחר שמפגינים מקהילת הג'אט ניתקו את מקורו המרכזי בדרישה לקבל יותר משרות במגזר הציבורי.



בני הג'אט, קהילת מיעוטים שמתגוררת בעיקר במדינת הריאנה שבצפון הודו הצמודה לבירה דלהי, משתייכים למעמד (קאסטה) גבוה, שאף הוציא מתוכו פוליטיקאים רבים. ואולם בימים האחרונים מפגינים בני הקהילה בדרישה להכליל אותם לצד קאסטות נמוכות בחלוקת משרות במגזר הציבורי, וזאת בשל המצוקה הכלכלית הגוברת בקהילה.



המפגינים הציתו רכבות וגרמו לסגירתם של בתי ספר ולחסימת כבישים. כאמור, הם גם עצרו את אספקת המים לדלהי שבה מתגוררים כעשרים מיליון בני אדם, אחרי שהשתלטו על תעלת מונאק שמובילה אותם לעיר. במהלך עימותים עם כוחות הצבא נהרגו לפחות 16 בני אדם ומאות נפצעו.



אתמול הצליח הצבא להחזיר את השליטה על תעלת מונאק והממשלה המקומית שלחה מהנדסים כדי להשיב את זרם המים. עם זאת, ראש מנהל המים בעיר, קשאב צ'נדרה, מסר ל־BBC כי יעברו "שלושה עד ארבעה ימים" לפני שהאספקה תחודש במלואה וכי יותר מעשרה מיליון בני אדם עדיין סובלים ממחסור במים.



ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי, שניצחונו ההיסטורי בבחירות לפני כשנתיים הושג לא במעט בזכות קולותיהם של בני הג'אט, גינה את פעולות המפגינים.



"יש אצלנו אנשים שפשוט לא מסוגלים לקבל את היותי ראש ממשלת הודו. הם לא יכולים לקבל את העובדה שבן של מוכר תה הפך להיות לראש ממשלה", אמר. "כעת הם רוקמים קונספירציות בכל יום כדי לגמור אותי וכדי להכפיש אותי".