"התובע המיוחד שחקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, אלברטו ניסמן, אשר מצא את מותו בשנה שעברה, נרצח ולא התאבד, ומן הראוי שתיפתח חקירה מקיפה בנושא, על מנת להגיע לחקר האמת", כך צוטט היום (חמישי) בהרחבה בארגנטינה התובע הכללי במדינה, ריקארדו סאיינז, שחקר את הפשע וכתב את חוות דעתו שניסמן היה קורבן. ההצהרה ניתנה בפני בית המשפט המיוחד לערעורים פליליים בבירה. הקביעה מאוששת את הטענה הראשונית של מתנגדי המשטר לפיה הוא מצא את מותו ולא התאבד. 

כזכור, ניסמן נמצא בחדר האמבטיה שלו ב-18 בינואר, 2015, כשהוא ירוי בראשו, כשדלת חדר האמבטיה הייתה נעולה מבפנים. הרשויות מצאו את האקדח קרוב לגופה, אבל לא גילו שום מכתב התאבדות, ויותר מכך, לא נמצא אבק שריפה על ידיו. "אין ספק שהוא לא ירה בנשק", אמר היום התובע. כמו כן, נטען כי הגופה הוזזה לאחר מותו על מנת להתאים את זירת הפשע. לפי הניו יורק טיימס, ניסמן נרצח יום לפני שהיה צריך להעיד נגד נשיאת המדינה לשעבר, כריסטינה פרננדס דה קירשנר.
כזכור, גופתו של ניסמן נמצאה בתוך שלולית דם שעות ספורות לפני שעמד לתת עדות על טיוח חקירת הפיגוע, שזעזע את הקהילה היהודית לפני 20 שנה. התובע טען כי קירשנר ושר החוץ, הקטור טייחו את חלקה של איראן במתקפה הקשה. 

בפיגוע הטרור, שאירע בבואנוס איירס ב-1994, נרצחו 85 אנשים ונפצעו 330. הפיגוע בוצע על ידי מכונית תופת שהפעיל אזרח לבנון בבניין הקהילה היהודית בעיר. ממשלת ארגנטינה חקרה את הפיגוע הקשה באופן שעורר ביקורת קשה על כך שהיה בלתי-רציני. גורמים שונים, ביניהם התובע הנרצח ניסמן, הביאו ראיות משמעותיות לכך שאיראן עומדת מאחוריו. ב-2012 הודיעו גורמים משפטיים בארגנטינה שבכירים בממשלת ארגנטינה בעת הפיגוע יועמדו לדין באשמת טיוח.