הפסקת האש החלקית בסוריה, שסוכמה בתיווך רוסיה וארצות הברית, נכנסה הלילה (שבת) בחצות לתוקף, וצפויה להימשך שבועיים. בבוקר הראשון שאחרי הפסקת האש, נראה כי הלחימה ברוב אזורי מערב סוריה אכן נפסקה, לאחר שההחלטה על "הפסקת מעשי האיבה"הפכה לעובדה, כאשר הצדדים הלוחמים בסכסוך בן חמש השנים קיבלו את תנאיה. 

אם הפסקת הלחימה אכן תחזיק מעמד, זו תהיה הפעם הראשונה שמעצמות העולם הצליחו לנהל משא ומתן מוצלח על הפסקה במלחמת האזרחים העקובה מדם שמתחוללת במדינה. על פי ההסכם השברירי, ממשלת סוריה ואויביה ינצרו את נשקם ויאפשרו מתן סיוע לאזרחים, ושיחות השלום יוכלו להימשך. 

עם זאת, דאעש וג'בהת א-נוסרה של אל-קאעידה אינם נכללים בהסכם של הפסקת האש. במידה והפסקת האש תחזיק מעמד, יעשה שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה-מסטורה, מאמצים לכנס את הצדדים לסבב שיחות נוסף בז'נבה. הנשיא ברק אובמה אמר שלשום, כי צריך להיזהר מציפיות גבוהות מהפסקת האש בסוריה, משום שהמצב בשטח קשה. 
 
האופוזיציה הסורית הסכימה לכבד הפסקת אש זמנית במדינה במשך שבועיים: "ועדת המשא ומתן מאמינה כי הפסקת אש זמנית תספק הזדמנות לקבוע את רמת המחויבות של הצד השני", נמסר בהודעה רשמית. ואילו משטר אסד הבהיר, כי גם לאחר יישומו של ההסכם להפסקת האש בסוריה "ימשיך הצבא לפעול נגד ארגוני הטרור".