ארגון דאעש ספג לאחרונה מכות רבות, הוא איבד שטחים בעיראק ובסוריה, הפסיד עשרות מיליוני דולרים בהפצצה אמריקאית על הבנק המרכזי שלו ואיבד שורה ארוכה של בכירים בהתנקשויות מהאוויר. אבל לאחרונה נותר הארגון ללא אחד הנכסים החשובים ביותר שלו, את התדמית הרצינית והמפחידה. לבושתו הרבה של הארגון, הצליחו כוחות הפשמרגה הכורדית ליירט כלי טיס מביך במיוחד שפעל בשירות הארגון. 

מסתבר שהארגון, שנקלע לקשיים כספיים ניכרים בעקבות תקיפות זרות על תזרים המזומנים שלו, מחפש פתרונות יצירתיים לריגול אחר אויביו. בלון הליום, המיועד לילדים, בדמותה של דורה החוקרת, אליו חוברה מצלמה, יורט על ידי אנשי המיליציה הכורדית פשמרגה. מברור שנערך על ידי אנשי המודיעין התברר כי בלוני הליום מסוג זה משמשים את הארגון מזה זמן מה למטרות ריגול. 
התמונה דלפה לרשת החברתית ובה נראים מתנדבים זרים בשירות הפשרמגה משועשעים מ"כלי הטיס" המיוחד שיירטו. "זה מה שדאעש משתמשים בו במקום מזלט"ים" כתב אחד הלוחמים הזרים שהעלה את התמונה לרשת הטוויטר. 

הסיפור הופץ באתר האינטרנט של עיתון ה"דיילי מייל" הבריטי שם נכתב בגיחוך כי "לא ברור אם לוחמי דאעש מעריצים את דמותה של דורה או שהם פשוט משתמשים בכל בלון שהם מצליחים לשים את היד שלהם עליו". לאחרונה החלה הקבוצה להשתמש בפנסיונרים וילדים כמחבלים מתאבדים ולקצץ באופן דרסטי במשכורות אנשיה.