מניין ההרוגים בפיצוץ מכונית התופת באנקרה עלה ל-37 בני אדם, כך מסר שר הבריאות מחמט מואזינוגלו והוסיף כי 71 בני אדם נוספים עדיין מטופלים בבתי החולים, מתוכם 15 נמצאים במצב קשה.



הפיצוץ האדיר, שאירע אמש ונשמע ממרחק קילומטרים רבים, הוא השני מסוגו בחודש האחרון ולפי ממצאי החקירה הראשוניים, המחתרת הכורדית ה-PKK, היא שעומדת מאחורי פיגוע הטרור.

הבוקר נודע כי מטוסים של חיל האוויר הטורקי הפציצו כפרים המשויכים למחתרת הכורדית, ה-PKK בצפון עיראק, כך נמסר מצבא טורקיה, זאת בעקבות פיצוץ מכונית התופת. 11 מטוסי קרב הפציצו מהאוויר על 18 מטרות, בהן מחסנים ומקלטים ויעדי תחמושת.

הממשל בטורקיה חסם את פייסבוק וטוויטר בטורקיה אחרי שהועברו דרכיהם תמונות מפיצוץ מכונית התופת באנקרה. כך דווח ברשת CNN הטורקית. 

צפו ברגעי הפיצוץ:


עשן היתמר ממקום הפיצוץ ונראה ממרחק של שניים וחצי קילומטרים, כך מסר אחד העדים לסוכנות הידיעות "רויטרס". עוד נודע כי הפיצוץ אירע ליד הפארק המרכזי גובן המשמש גם מרכז עסקי, שנמצא בסמוך לתחנה מרכזית גדולה. הפיצוץ אירע פחות מחודש לאחר שפיצוץ מכונית תופת במרכז העיר הביא למותם של 29 בני אדם. פעילים כורדים לקחו אחריות על התקפה זו.



בתוך, כך, גורמי ביטחון במדינה אמרו כי ראיות מצביעות על כך שאחת משני המפגעים שביצעו את הפיגוע, היתה אישה שהצטרפה למפלגת הפועלים הכורדים - ה-PKK - ב-2013, כך אמרו גורמי ביטחון בטורקיה. עוד מסרו הגורמים כי האישה נולדה ב-1992 בעיר קארס שבמזרח המדינה.



בשנה האחרונה, טורקיה עמדה בפני פיגועי תופת גדולים. בחודש שעבר נהרגו כ-29 בני אדם ויותר מ-60 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בלב אנקרה, ואז הטילה טורקיה את האחריות על מיליציות כורדיות. בחודש אוקטובר נהרגו יותר מ-100 איש בפיצוץ שתי מכוניות תופת בעצרת פרו-כורדית מחוץ לתחנת הרכבת הראשית של אנקרה. אז הטילו שלטונות טורקיה את האחריות על דאעש.



צפו ברגעי הפיצוץ, מזווית נוספת: