הפיגוע הקטלני בבריסל היום (שלישי) גרם לשיבושים קשים בהמראות והנחיתות ברחבי המדינה ואף ברחבי אירופה, וכפי שנהוג במקרי חירום, האירוע הביא גם להחלטות קיצוניות בתחילה, שלאט לאט הופשרו.


 


לאחר תחילת האירוע, התקבלה הודעה לפיה גורמי הביטחון קבעו כי כל הטיסות הישראליות מאירופה לא יוכלו להמריא לישראל עד חצות הלילה, בעקבות הפיגוע בנמל התעופה בבריסל, מדובר ב-24 טיסות, אשר היו אמורות להגיע אם כטיסות רגילות או כתחנות מעבר. מאוחר יותר הוסרה האזהרה הזאת, ולאחר מכן הוחלט כי הטיסות יימשכו במהלך היום, אך ככל הנראה עם שיבושים קשים. בינתיים הודיעה רשות שדות התעופה כי בנמל התעופה בן גוריון נפתח חדר מצב, וכי על ציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה. עד כה לא ניתנה הנחיה להפסקת טיסות מישראל. 



כאמור, בשעות הבוקר התעוררו תושבי בריסל לשני פיצוצים, שנשמעו הבוקר (שלישי) בנמל התעופה הבינלאומי זבנטם בבריסל, לאחר שככל הנראה לפחות מחבל מתאבד אחד פוצץ את עצמו. לפי הדיווחים, הפיצוץ אירע באזור הצ'ק-אין שבכניסה לשדה התעופה בבלגיה. עשן נראה עולה ממקום הפיצוץ וזכוכיות התנפצו. על פי דיווחים, ישנם לפחות 13 הרוגים וכ-30 פצועים לפחות.



משרד החוץ בודק האם היו ישראלים במקום. כל הטיסות שהיו אמורות לנחות בשדה התעופה בריסל הופנו לנמלי תעופה אחרים והופסקה תנועת הרכבות למקום. טיסה אחת מישראל שהייתה אמורה לנחות בבריסל מופנת לשדה חליפי. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, הפיצוצים בנמל התעופה בבריסל היה פיגוע התאבדות. אחרי כשעה צצו דיווחים על פיצוץ נוסף שאירע בתחנת מטרו בבריסל, סמוך למוסדות האיחוד האירופי.