צבא סוריה, בסיוע חיל האוויר הרוסי, כבש את העיר תדמור מידי דאעש והסב לארגון הטרור למעלה מ-400 הרוגים. המזרחן, ד"ר גיא בכור, ניתח את המצב המורכב בסוריה באוזני ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" והדגיש כי למרות הכל, עדיין אי אפשר להספיד את המדינה האסלאמית במדינה: "אין ספק שזהו הישג לצבא אסד, אבל בלי הרוסים זה לא היה קורה, מה שהופך את אסד לבן ערובה של פוטין. במשך שבועיים שיגרו הרוסים 1,500 גיחות הפצצה על תדמור, 30% מהעיר נהרס, והמחיר הקרקעי הכבד היה גם בצד של אסד, מאות עלאווים נהרגו במערכה הזאת, וכוחות האנוש שלהם מוגבלים. אז יש פה הצלחה ויש פה גם בעיות גדולות".



"האמריקאים מאוד לא אוהבים את ההצלחה של אסד מול דאעש, למרות שגם הם נלחמים בדאעש, כי זה מסבך את תמונת המצב בסוריה", טען ד"ר בכור, "זה אומר שאסד הוא עדיין גורם רלוונטי שיש לו הצלחות, ועם החיזוק הרוסי, אסד לא רואה את עצמו כמי שמועמד ללכת, כפי שהאמריקאים היו רוצים. האמריקאים לא רוצים את אסד, כי אם הוא נשאר מלחמת האזרחים נשארת, ואין הסדר. זה אומר עוד מיליוני פליטים לאירופה ושדאעש לא יוכרע. אחד קשור בשני פה, זו מערכה מאוד מבולבלת ומורכבת".
 

על מצבו של דאעש הוסיף הד"ר: "400 הרוגים? ארגון כזה יכול להביא לך גם 100 אלף איש. זה לא נגמר. הסונים האלה שמצטרפים לדאעש לא ייגמרו לעולם. דאעש הפסיד את תדמור, אבל בשבועיים-שלושה האחרונים הוא הגיע להישגים גדולים על הגבול שלנו (עם סוריה). הוא שולט בערך בשליש מהגבול שלנו, ממש על הגבול. זה מקרב אותו אלינו ויוצר לנו בעיה גדולה ביותר. זה אמור ליצור בעיה גם למשטר אסד. כי אם דאעש מתגבר באזור דרעא ויש שם קרבות כבדים, כבר עכשיו, ומתרחב באזור הדרום, הוא מאיים על דמשק מדרום. כלומר ניצחון באזור אחד יוצר בעיה באזור אחר, הכלים הם שלובים".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו