מקור אמריקאי בכיר חשף היום (חמישי) בפני הג'רוזלם פוסט כי המשא ומתן על עסקת סיוע בין ארצות הברית לישראל ממשיך להתעכב בגלל נסיבות פוליטיות, ולא בגלל מחלוקת עקרונית בין שני הצדדים.  השיחות, שנמשכות קרוב לשני עשורים, נועדו להביא להסכם שיחליף את את הסעיף שתוקפו עומד לפוג, המאפשר לישראל לקבל קרוב ל-3 מיליארד דולרים מידי שנה.

על פי מקור בכיר בצבא הישראל, נתניהו עשוי לעכב את חתימת ההסכם עד תום כהונתו של הנשיא, ברק אובמה, זאת בעקבות האפשרות כי ארצות הברית תתמוך במהלך במועצת הביטחון של ארגון האומות, שיעגן את פיתרון שתי המדינות ויקבע פרמטרים ליישומו באופן חד צדדי. על פי המקור, נתניהו חושש כי חתימת ההסכם עם ארה"ב עשויה לשמש את אובמה להראות את מחויבותו לישראל לפני שהוא פונה לפעול נגדה באו"ם. 
ישראל לא קיבלה כל ערובה מהבית הלבן כי הנשיא מתנגד לצעדים למען פתרון שתי המדינות באו"ם, כך טוען המקור הבכיר. הנשיא אובמה סרב להעביר ערובה שכזאת לישראל למרות שנתבקש ע"י גורמים ישראלים, אמר המקור.  המשא ומתן בנושא חבילת הסיוע הישראלית תקוע בחודשים האחרונים לאחר שהישראלים מבקשים כי ההסכם ישאר פתוח, על מנת לענות על איומים עתידיים על ישראל.

"היום אנחנו מתמודדים עם מנהרות וצורך ביירוט טילים. אבל מי יודע מה יהיה בעוד חמש שנים, אנו עשויים להתמודד עם צוללות שיוצאות מעזה", אמר המקור הצבאי הבכיר.