ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) פרסם הערב (שלישי) סרטון חדש, בו הוא רומז כי יבצע התקפות טרור נוספות באירופה. בסרטון הוצגו בין היתר לונדון, ברלין ורומא כמטרות אפשריות.
 
חבר בארגון שצולם בסרטון אמר בשפה האנגלית: "אתמול זה בפריז והיום בבריסל, אללה יודע איפה זה יהיה מחר. אולי בלונדון או בברלין או ברומא". בתמונות נראה הפרלמנט הבריטי והקולוסיאום ברומא.
 
בינתיים, שלטונות סוריה אישרו שדאעש תקף בשני בלילה כוחות של צבא סוריה בגז חרדל בהתקפה על שדה תעופה מדרום לעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה, באמצעות ירי רקטות. קודם לכן פרסם ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני את המידע, וציין כי החיילים סבלו מחנק. גם בדיווח בטלוויזיה הסורית לא נאמר כמה חיילים נפגעו בהתקפה. 

הקולוסיאום ברומא בסרטון של דאעש
הקולוסיאום ברומא בסרטון של דאעש


יש לציין, כי חלק מפרבריה המזרחיים של דיר א-זור נמצאים בשליטת הג'יהאדיסטים, בעוד כפרים אחרים נמצאים בשליטת כוחות המשטר.
 
אתר אינטרנט המזוהה עם המדינה האיסלאמית דיווח כי ההתקפה מדרום לדיר א-זור כללה גם פיגועי התאבדות בכפר ג'פרה וכי עשרות נהרגו. ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם, העוקב אחר הקורבנות במדינה, דיווח כי ההתקפה נעשתה בזמן מתקפות אוויריות של מטוסי קרב סורים באזור.

מנגד דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, סאנ"א, כי יחידות הצבא הדפו את המתקפה של ארגון המדינה האסלאמית על שדה התעופה הצבאי. מקור בשדה התעופה אמר לסוכנות הידיעות כי יחידות הצבא הסורי השמידו שתי מכוניות תופת שניסו להיכנס אל שדה התעופה מכיוון הכפרים ג'פרה ומריעיה.

עוד נמסר כי עקב השמדת שתי מכוניות התופת התנהלו קרבות עזים מאוד בין לוחמי דאעש והצבא, ועל פי הדיווח של המשטר הסורי נגרמו נזקים רבים לאנשי דאעש והם אולצו להימלט מהמקום. בין היתר מצאו בצבא המשטר כי הושמדו ארבעה כלי רכב שהובילו את לוחמי הארגון מהאזור המזרחי לכיוון שדה התעופה.