בדרך להסגרה. שלוש שנים לאחר שנמלט מהארץ וכן מהולנד אחרי שהבקשה להסגרה נגדו נדחתה, נעצר היום (חמישי) הרב אליעזר ברלנד, 80, ממנהיגי חסידות ברסלב, בדרום אפריקה כחשוד בביצוע שורה של עבירות מין בנשים אשר הגיעו להתייעץ איתו. נודע כי הפרקליטות מתכוונת להגיש כבר בימים הקרובים את הבקשה להסגרתו.

הרב ברלנד נמלט מהארץ כזכור לפני כשלוש שנים וזאת בעקבות חקירה שנפתחה נגדו בחשד שביצע עבירות מין במספר נשים וביניהן קטינה שהגיעו להתייעץ איתו. מי שהעביר את החומר למשטרה היה אחד מבני קהילת "שובו בנים" מהפלגים המרכזיים בחסידות ברסלב.

אותו מתלונן סיפר בעדותו כי תפס את הרב ברלנד עם אחת הנשים שהגיעו לחדרו כשהם במצב אינטימי מביך. מיד לאחר מכן החלו להצטבר במשטרה תלונות נוספות כנגד הרב ובעטיין הוא נמלט מהארץ.

בראשית דרכו הגיע למרוקו וביו המשטרה לבין פרקליטו, עו"ד שרון נהרי, התנהל משא ומתן ארוך כדי לשכנעו לשוב לישראל אולם משא ומתן זה כשל בסופו של דבר. 

כשעלה החשד בקרב תלמידיו כי השלטונות במרוקו יודעים את נסיבות הימצאותו שם, הוא עזב והגיע לזימבבואה. גם שם לא שהה הרב ברלנד תקופה ארוכה ובעת שהגיע ליעד הבא בהולנד הוא נעצר. בבית המשפט הוא הכחיש את החשדות נגדו ושוחרר בערבות אולם באמצעו של הליך ההסגרה הוא נמלט.

היום, כאמור, בתום שלוש שנים של דילוגים וקפיצות ממדינה למדינה הוא נעצר בדרום אפריקה והודעה על מעצרו הועברה אל פרקליטו עו"ד נהרי.
בינתיים שוקדים בפרקליטות על השלמת הבקשה להסגרתו.

עו"ד נהרי אמור לצאת לצאת ליוהנסבורג כדי להיאבק שם על מנת למנוע את הסגרתו לישראל. לאחר היוודע דבר המעצר של מרשו, אמר: "הוא אכן נעצר בשעות הערב המוקדמות ביוהנסבורג ואני ממתין לקבל את החומר. לאחר שאלמד אותו אגיע אליו ואיאבק למען שחרורו ודחיית בקשת ההסגרה".