פרשה מזעזעת בסקוטלנד: פעוט סבל מאלימות קשה שכללה עינויים במשך שנתיים, לפני שהוא נרצח על ידי אמו ובת זוגה. בנות הזוג המתעללות, חשודות בנוסף כי עינו שני ילדים אחרים, התעללו בהם והעבירו אותם ייסורים, שכללו נעילה בכלוב מתכת ואכילת צואת כלב, כך נחשף במהלך משפטן שעדיין נמצא בעיצומו. הפעוט, ליאם פי ושני הילדים האחרים נקשרו לכאורה והוכו, אולצו להתקלח במים קפואים וכן אולצו להרטיב במיטה כי נאסר עליהם לעזוב את חדריהם במהלך הלילה.



לאחד הילדים נחתך איבר המין במסור וכלוב מלא חולדות הונח על ראשו, כך נאמר לחבר המושבעים במשפט. לילד השני השתיים אמרו כי אבא שלו מת. לפי האשמות בית המשפט, הילד היה קשור בחדר עם חולדות ונחשים ונאלץ לישון שם. הזוועה לא מסתיימת כאן, פניו של הילד שופשפו בתחתונים מלוכלכים והוא אולץ לאכול את הקיא שלו.



המושבעים קראו את האישום הקשה והארוך נגד בנות הזוג שישבו על ספסל הנאשמים לאורך המשפט, מחמישה דפים בבית המשפט בליווינגסטון, המתאר את הזוועה של רייצ'ל פי, אמו של הפעוט, בת 31 ובת זוגה נעמי פי, בת 28. הצמד הכחיש כי רצח את ליאם בביתן ליד גלנרוטס, פייף בסקוטלנד בחודש מרץ 2014 והאשימו נער צעיר ברצח הפעוט.



בנות הזוג החשודות ברצח והתעללות. צילום: מתוך המירור
בנות הזוג החשודות ברצח והתעללות. צילום: מתוך המירור



בנות הזוג מואשמות ברצח ליאם לאחר גרימת טראומה לגופו תוך הפעלת כוח בוטה, שבוע לפני מותו. הן מואשמות שעיכבו את הזעקת כוחות ההצלה וכי לאחר גילוי גופתו של ליאם הקטן הן הסתירו ראיות להתעללות. בית המשפט חשף כי הן הפלילו נער ברציחתו של ליאם וכי סיפרו לשוטרים שהגיעו לביתן, לבני משפחה וחברים כי הנער אחראי לרצח.



רייצ'ל, אמו של ליאם הכחישה את הדברים ובתביעה נאמר עוד כי היא הייתה עוזבת אותו לתקופות ארוכות בחדר חשוך, ללא גירוי פיזי או נפשי וכי היא לא דאגה לספק לו אוכל ובנוסף סיממה אותו כדי לגרום לו להיות שקט. הילדים האחרים סבלו מתקיפות אלימות עד לרצח של ליאם - על שני הילדים נאסר כאמור, לעזוב את חדר השינה בשעות הלילה והנשים הכריחו אותם להרטיב במיטה משום שלא יכלו ללכת לשירותים. הילדים נענשו עם מקלחות קרות ממושכות ואולצו לעמוד דום עד שגופם נכנס להלם.