אירוע הירי בתיכון בארצות הברית: יומיים לאחר שגבר חמוש הגיע ביום שבת לנשף סיום בתיכון "אנטיגו" בוויסקונסין, ארצות הברית, רצח שני סטודנטים ופצע שישה לפני שנעצר על ידי כוחות הביטחון, כעת מתבררים הפרטים עליו. המשטרה המקומית חשפה כי מדובר בג'ייקוב וגנר, בן 18, תלמיד שלמד בתיכון וסיים את לימודיו בשנה שעברה.



האנה לווק, אישה הטוענת שהיא שכנה של וגנר כתבה בפייסבוק: "הוא גר מספר בתים ממני. אני מכירה את ג'ייקוב הרבה זמן וכשהכרתי אותו הוא היה ילד מתוק מאוד. יכול להיות שהוא נאבק בבעיה אישית שאף אחד מאיתנו לא יכול להבין. אני לא מעודדת את המעשים שלו, אני רק אומרת שכולנו נאבקים עם משהו שאף אחד אחר לא יודע עליו ואנחנו עושים החלטות לא רציונליות". עוד אמרה לווק: "אני שולחת תפילות לכל משפחות הפצועים ולכל האנשים המעורבים".



זירת אירוע הירי בתיכון בוויסקונסין. צילום: מתוך אתר המירור
זירת אירוע הירי בתיכון בוויסקונסין. צילום: מתוך אתר המירור



העיתון USA Today, כתב כי מישהו עם אותו שם של וגנר, סיים כמצטיין בלימודים בשנה שעברה ואף הוענק לו פרס על הישגים אקדמיים, אך לא ידוע האם מדובר בצעיר שביצע את אירוע הירי.



סיירה ויולטה, שטוען כי הוא חבר של וגנר, כתב בפייסבוק: "עצוב לשמוע על זה, לא הכרתי את ג'ייקוב היטב, אבל דיברנו קצת לא לפני זמן רב. הוא סיפר לי שהוא קנה רובה חדש, לא ידעתי שהוא הולך לעשות את זה. זה פשוט שובר לי את הלב. נוח על משכבך בשלום". חבר דירקטוריון בבית הספר התיכון "אנטיגו", טים פולר, אמר כי הירי זעזע את הקהילה. "זה משהו שלא קורה בעיירה קטנה".



דובר משטרת ויסקונסין, אריק רולר, אמר לאחר האירוע: "במוצאי שבת בנשף הסיום בתיכון 'אנטיגו', הופיע בחור עם רובה מחוץ לבניין והתחיל לירות, שני סטודנטים נורו כשיצאו מהבנין".



עוד הדובר אמר: "קצינים היו בפעילות פטרול כששמעו את היריות ומיד הגיעו למקום ועצרו את היורה שנמצא במעצר. הפצועים פונו לבית החולים וכל האנשים שהיו בנשף בסופו של דבר פונו מבית הספר והם בטוחים. המשפחות של הקורבנות קיבלו הודעה ואנו מאמינים כי המקום בטוח ואנו לא רואים איום נוסף על הקהילה בשלב זה".