מעוררת השראה: לאחר שחלתה בסרטן, קליאה סאקוויל, בת 24 מוונקובר, קנדה, החלה לעבור טיפולי כימותרפיה ומהר מאוד היא נותרה ללא שיערות על ראשה ועם ביטחון עצמי ירוד.



קליאה, העובדת במשאבי אנוש, החליטה שהיא לא מוכנה להרגיש מסכנה וחלשה בגלל הטיפולים הקשים שעברה והחלה לעשות אימוני כושר שכללו הרמת משקולות ועבודות פיתוח גוף. קליאה עברה במשך חצי שנה טיפולי כימותרפיה קשים לאחר שנמצאו מתחת לבית השחי שלה גושים ממאירים של סרטן בלוטות הלימפה. לאורך כל הטיפולים היא התאמנה ולא ויתרה לעצמה ואמרה שהיא מרגישה חזקה ומסוגלת להרים משקולות כבדות. "חדר הכושר היה תמיד מקום שאהבתי ללכת אליו", היא אמרה. "זה אפשר לי להרגיש כאילו יש לי שליטה מסוימת על מה שקורה לי. אתה מאבד שליטה על המחלה, מאבד את השיער שלך ואת צורת הגוף שלך. פיתוח הגוף החזיר אותי למסלול וגרם לי לחשוב שאני הולכת לנצח את זה".



קליאה בבית החולים. צילום: מתוך אתר "המירור"
קליאה בבית החולים. צילום: מתוך אתר "המירור"



קליאה, שלפני שנמצא הגידול התאמנה חמש פעמים בשבוע, הבחינה לראשונה בגושים בבית השחי שלה בחודש באפריל 2015. בהתחלה היא התעלמה מהם, וחשבה שבגלל שהיא צעירה ובריאה ונמצאת בכושר, זה ייעלם. מהר מאוד הגושים הפכו כואבים, היא הרגישה עייפה כל הזמן ואז הלכה לרופא שנתן לה אנטיביוטיקה. לאחר שהיא המשיכה להרגיש רע, היא חזרה לבדיקות ואז עלו על הבעיה.



"לא הרגשתי טוב", קליאה אמרה. "אהבתי את חדר הכושר, אבל התחלתי להתעייף מהר מאוד והתקשיתי אפילו לרוץ. פשוט ידעתי שמשהו לא בסדר, משהו מעבר ללהיות חולה, אבל לא ידעתי מה".



קליאה לפני גילוי המחלה. צילום: מתוך אתר "המירור"
קליאה לפני גילוי המחלה. צילום: מתוך אתר "המירור"



בחודש יולי, הרופאים דחקו בה להתאשפז בבית החלים בהקדם ושבוע לאחר מכן, היא אובחנה כחולה בסרטן בלוטות הלימפה. "בהתחלה, כאשר הרופאים אמרו לי שיש לי סרטן, הרגשתי הקלה כי סוף סוף מצאתי מה לא בסדר איתי", אמרה והוסיפה כי "החברים ובני המשפחה שלי היו יותר מודאגים ומוטרדים ממני".



עם תחילת טיפולי הכימותרפיה, קליאה כאמור, הייתה נחושה בדעתה לחזור לחדר הכושר ולהרגיש חזקה שוב. היא שאלה את הרופאים האם היא יכולה להתאמן למרות שלא הרגישה טוב והם אישרו לה זאת והיא ממשיכה להתמודד באומץ עם המחלה ולא מפספסת אף אימון: "אני מרגישה טוב יותר לגבי הגוף שלי עכשיו מאשר לפני שהייתי חולה", היא מספרת ובינתיים היא מחכה לבדיקות סופיות שיאשרו האם הטיפולים חיסלו את המחלה.