זוועה בבנגלדש: עורך עיתון של קהילת הלהט"ב ופעיל זכויות הלהט"ב הוכו היום (שני) למוות בעיר הבירה דאקה, ככל הנראה על ידי ארגון המדינה האסלאמית שנטל אחריות על המעשה, כך מוסרת המשטרה. הרצח הכפול ארע יומיים לאחר שפרופסור באוניברסיטה נרצח באופן דומה. 

על דובר משטרת דאקה, שציטט עדי ראיה, קבוצה של חמישה או שישה בני אדם הגיעו לדירתו של ג'ולהאז מאנאן, עורך "רופבאן", המגזין הלהט"בי הראשון בבנגלדש ותקפו אותו ואת חברו, טאנאי מוג'ומדר, בנשקים חדים. מאנאן עבד בעבר בשגרירות ארצות הברית במדינה. בנוסף לרצח השניים, נפצע איש אבטחה שפונה למרכז הרפואי בעיר. עדי ראיה סיפרו שהתוקפים צעקו "אללה אכבר" בעת שברחו מהזירה. 

שגרירת ארצות הברית במדינה, מרסיה ברניקט, גינתה את הרצח ואמרה כי "אנו מתעבים את הפעולה האלימה חסרת הפשר וקוראים לממשלת בנגלדש לעצור את הפושעים העומדים מאחורי הרציחות". 

על מאנאן אמרה השגרירה שהיה יותר מעמית לאלו שהיו ברי מזל לעבוד איתו. "הוא היה חבר יקר", הוסיפה.
במדינה המוסלמית, המונה 160 מיליון תושבים, נרשמה באחרונה עליה חדה בתקיפות האלימות נגד פעילים ליברלים, בני מיעוטים מוסלמיים ובני דתות אחרות. מאז חודש פברואר בשנה שעברה נרצחו חמישה בלוגרים חילוניים ומו"ל, כשגם דאעש וגם אל קעידה נטלו אחריות על מקרי הרצח.

ממשלת בנגלדש בכחישה שלדאעש או לאל קעידה יש נוכחות במדינה, ואמרה כי מי שעומדים מאחורי הרציחות הם מוסלמים קיצוניים מקומיים.
מאז חודש נובמבר נהרגו במדינה לפחות חמישה חמושים מירי של כוחות הביטחון שהחלו לפעול נגד האסלאמיסטיים הקיצוניים.