העיתון בערבית היוצא לאור בלונדון, "אל שארק אל אווסט", דיווח היום (שני) כי משמרות המהפכה מתכוונים להשתמש בלוחמי חמאס בקרב הצפוי לשחרור העיר מוסול מידי כוחות ארגון דאעש. על פי הדיווח שהתפרסם בכלי התקשורת הידוע, כוחות של חמאס עתידים להשתתף בקרבות במסגרת כוח רב לאומי שמגייסת איראן, בהם מורדים חות'ים מתימן ולוחמי ארגון חזבאללה מלבנון.

מוסול היא העיר השנייה בגודלה בעיראק ומרכז דתי בעל חשיבות גם לאזרחיה השיעים של עיראק, בהם תומכת איראן. מוסול נמצאת בידי דאעש מאז הקיץ של שנת 2014, אז פרצו כוחות הארגון את ההגנות של הצבא העיראקי שנפוץ לכל עבר. 
לאחרונה נודע כי כוחות של הצבא העיראקי התפרסו במחוזות הסמוכים למוסול במטרה להתכונן לתקיפה לשחרור העיר, בסיוע כוחות המיליציה הכורדית, הפשמרגה. אך עד כה לוחמי המיליציה השיעית המגובה על ידי איראן, "חשד אל שעבי", טרם הופיעו בזירת הלחימה. לאחרונה גובר החשד בין הממשלה בבגדד לאנשי המליציה השיעית לאחר שזו ביצעה פעולות נגד ארצות הברית, ממנה מקבל הצבא העיראקי את רוב הסיוע שלו. 

על פי הדיווחים שהופיעו בתקשורת הערבית, חמאס מתכוון להשתמש גם בכוחות הקואליציה הרב לאומית, בהם לוחמי חמאס, בכדי לכבוש את מחוז קירקוק העשיר בנפט מידי כוחות הפשמרגה הכורדית, שהגנו עליו מידי דאעש משנת 2014. 
משמרות המהפכה עושים שימוש ארוך בכוחות בין לאומיים מעיראק ולבנון במהלך הלחימה במלחמת האזרחים בסוריה. לאחרונה נודע כי אחד ממפקדי המליציה השיעית בעיראק נהרג במהלך הקרבות הקשים במחוז חאמה שבסוריה.