שגריר ונצואלה, רפאל רמירז, נאם במהלך פגישת מועצת הביטחון של האו"ם ושאל האם ישראל מבקשת "פתרון סופי עבור הפלסטינים". רמירז אמר כי חברי מועצת הביטחון של האו"ם צריכים לשאול את עצמם "מה ישראל מתכננת לעשות עם הפלסטינים? האם הם יעלמו? האם ישראל מתכננת לנקוט צעד כמו הפתרון הסופי כמו שקרה לעם היהודי?"



רמירז גינה את ישראל על "ההתיישבות הבלתי חוקית שלה" ו"האלימות המתמשכת" נגד פלסטינים ואמר שכשלון מועצת הביטחון לפתור את הבעיה הוא "פיאסקו מובהק" וכי הוא מתרחש בגלל הווטו הברור שמטילה ארה"ב.



"אנחנו לא רוצים לחכות לרגע הנכון לפעולה. הזמן הנכון לפעול הוא עכשיו, כי עברו כבר 50 שנה", אמר השגריר והוסיף: "אנחנו לא יכולים לתת לפלסטינים לסבול מהכיבוש שהורס את בתיהם, משתלט על אדמתם, כולא את ילדיהם, ורוצח את הנשים והילדים שלהם". כמו כן דחק רמירז דחק בחברי המועצה "לפתור את מצב ההתנחלויות". לדבריו אם לא ימצא פתרון זה יהיה "פשע נגד הפלסטינים".



בשבועות האחרונים הובילו הפלסטינים מאמצים להעביר החלטה במועצה נגד ההתנחלויות בישראל. לקראת הפגישה האחרונה מסמך שהוצג למועצה קבע כי "במשך כמעט 50 שנים, מאז שישראל כבשה את הגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים ורצועת עזה ב -1967, האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית סבלה הפרות זכויות אדם שיטתיות ואפילו פשעי מלחמה על ידי הכוח הכובש". עוד נכתב כי "הקהילה הבינלאומית, ובראשה מועצת הביטחון, ממשיכה שלא לראות בישראל אחראית למעשים ולכפות עליה הפסקה של ההפרות ועמידה בהתחייבויות משפטיות".



ישראל לא נכחה בדיון ודחקה במדינות ידידותיות לשלוח אליו נציגים מדרג הנמוך או להסית את הדיון לעיסוק במזרח התיכון בכללותו. עם זאת, ארה"ב ובריטניה שלחו נציגים בכירים מטעמן. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב לאירוע ואמר כי "מדובר באמירה אנטישמית בוטה של שגריר ונצואלה נגד מדינת העם היהודי. דבריו הם המשך ישיר לאמירה של הנציג הפלסטיני שהשווה בין ישראל לנאצים רק לפני מספר ימים", עוד הוסיף: "הפלסטינים מכניסים את האנטישמיות לאו"ם ומכשירים שפה גזענית ושפלה בפרלמנט העמים".



לאור הסערה שהעלו דברי שגריר ונצואלה, נציג בריטניה בדיון, סטיבן היקי, אמר כי "לא משנה מה הדעות שלך על הסכסוך, שימוש בביטוי כמו 'הפתרון האחרון' כדי לתאר את המדיניות הישראלית הוא לטעמנו חסר טאקט ופוגעני". גם היועץ הפוליטי של ארה"ב בא להגנת ישראל והצביע כי הפגישה הייתה למרבה הצער "חד צדדית". עוד הוסיף: "אנחנו דוחים השוואה בין פעולות ישראל לאלו של גרמניה הנאצית ומוצאים אותה פוגענית מאוד. לישראל הזכות להגן על עצמה מול הטרור". לאור התגובות, התנצל השגריר הוונצואלי באופן מסויג ואמר כי הוא מצטער אם פגע ביהודים בדבריו.